کادیلاک XT5 جدید در چین ظاهر شد، اما راه اندازی ایالات متحده ناشناخته است


کادیلاک متعهد شده است تا سال 2030 کاملاً برقی شود، اما هنوز برای چند وسیله نقلیه دیگر مجهز به موتورهای احتراقی زمان وجود دارد. XT5 یکی از آنهاست و اواخر امسال به نسل دوم منتقل خواهد شد. قبل از رونمایی رسمی، این کراس اوور لوکس در چین به بازار عرضه شد وزارت صنعت و فناوری اطلاعات به عنوان بخشی از فرآیند همولوژی

XT5 خروجی که از سال 2016 وارد بازار شده است، کمی طولانی شده است. خوشبختانه، جانشین آن درست در گوشه و کنار با ظاهری تازه است. واضح است که ما با استایل تکاملی مطابق با آخرین زبان طراحی کادیلاک روبرو هستیم. نوار باریک بالایی از چراغ‌های افقی آشنا به همراه یک نوار عمودی که به سمت پایین کشیده می‌شود تا یک “L” وارونه را در هر دو انتهای خودرو تشکیل دهد.

برند لوکس جنرال موتورز ظاهری باکس‌تر را انتخاب کرده است و قصد دارد XT5 را با طعم‌های مختلف عرضه کند. خوانندگان چشم عقابی متوجه تصاویر ارسال شده روی آن خواهند شد MIIT وب سایت حداقل چند سطح تریم را نشان می دهد که هر کدام با چندین طرح چرخ آلیاژی ارائه می شوند، یکی با کالیپرهای ترمز قرمز جفت شده است. فضای داخلی هنوز فاش نشده است، اگرچه اگر صفحه نمایش 33 اینچی را داشته باشد که در مدل های اخیر کادیلاک مانند CT5 دیده می شود، چندان شگفت زده نخواهیم شد.

همراه این تصاویر برخی از مشخصات فنی اولیه است. ما متوجه شدیم که XT5 2025 چین 192.4 اینچ (4888 میلی متر) طول، 77 اینچ (1957 میلی متر) عرض و 66.7 اینچ (1694 میلی متر) ارتفاع دارد. این باعث می شود که آن را در همه جهات کمی بزرگتر از مدل قبلی خود به همراه فاصله بین دو محور کمی طولانی تر 112.7 اینچی (2863 میلی متر) کند.

XT5 جدید برای دومین کشور پرجمعیت جهان از یک موتور 2.0 لیتری بنزینی توربوشارژ با قدرت 227 اسب بخار بهره می برد. دیفرانسیل جلو استاندارد خواهد بود، اما کادیلاک قصد دارد نسخه‌های گران‌تری را با AWD در چین بفروشد.

سوال اصلی این است که آیا کادیلاک قصد دارد نسل بعدی XT5 را به ایالات متحده معرفی کند یا خیر. در روز سرمایه گذار جنرال موتورز در سال 2022، مارک رویس، رئیس جنرال موتورز، اظهار داشت که کراس اوور جدید منحصر به بازار چین خواهد بود. با این حال، گزارشی از اداره جنرال موتورز در اواخر سال 2023 یک تغییر احتمالی در برنامه‌ها را پیشنهاد کرد، که نشان می‌دهد مدل اصلاح‌شده ممکن است در واقع راه خود را به آمریکای شمالی باز کند.



منبع