کامینز باید ۲ میلیارد دلار برای تقلب در انتشار گازهای گلخانه ای بپردازد


کامینز باید پس از توافق با دولت ایالات متحده به دلیل نقض قانون هوای پاک، حدود 630000 پیکاپ رام را فراخوانی و تعمیر کند. مقامات دریافتند که سازنده موتور از نرم‌افزار غیرقانونی برای دور زدن آزمایش‌های آلایندگی دیزل استفاده می‌کند و این شرکت باید بیش از ۲ میلیارد دلار جریمه و اصلاح آلودگی بپردازد.

برنامه فراخوانی کامینز را ملزم می‌کند تا همه دستگاه‌های شکست نصب شده در کامیون‌ها را حذف کند و نرم‌افزار وسایل نقلیه را جایگزین کند، که این شرکت قبلاً به آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده نشان داده است.

فراخوان شامل 2013 تا 2019 پیکاپ رم 2500 و 3500 دیزل با موتوری از کامینز است، اما دامنه آن پراکنده است. این بر کامیون‌های 2013-2015 با کنترل‌کننده کاهش کاتالیزوری انتخابی دو سنسوری، همه پیکاپ‌های رم 2016-2019 مجهز به کامینز و همه رم‌های 2500 و 3500 مدل‌های 2019 که قبل از اول اکتبر ساخته شده‌اند، تأثیر می‌گذارد.

صاحبان وسایل نقلیه اعلامیه فراخوانی دریافت کرده اند یا به زودی باید دریافت کنند. نمایندگی‌های Ram نرم‌افزار را به‌روزرسانی خواهند کرد و کامینز گارانتی طولانی‌تری برای قطعات و نرم‌افزار خودروهای آسیب‌دیده ارائه می‌دهد.

کامینز جدیدترین خودروسازی در صنعت خودرو است که به دلیل نرم افزار آلایندگی خود با مجازات روبرو شده است. رسوایی فولکس واگن دیزل گیت که در سال 2015 رخ داد، نظارت شدید و جهانی را در مورد وسایل نقلیه با موتورهای دیزلی به همراه داشت. این شکست 4.3 میلیارد دلار برای VW هزینه داشت. فیات کرایسلر اتومبیل و دایملر نیز به دلیل داشتن وسایل نقلیه با نرم افزار بد با جریمه مواجه شدند.



منبع