کامیون مسابقه پیک پیکس الکتریکی فورد سه تن داون فورس تولید می کند


فورد اواخر ماه آینده با یک پیکاپ الکتریکی وحشی به Pikes Peak باز می گردد. بیضی آبی از ماه مارس «EV demonstrator» را مسخره کرده است، اما امروز، این خودروساز به ما نگاهی کامل به کامیون می‌دهد و در عین حال نشان می‌دهد که می‌تواند ۶۰۰۰ پوند نیروی رو به پایین با سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت ایجاد کند.

SuperTruck Demonstrator با آیرودینامیک به همان اندازه وحشی خود به این رقم خواهد رسید. این پیکاپ کم ارتفاع دارای یک بال یقه غازی عظیم است که از پشت آویزان شده و بالای سقف کابین قرار دارد. همچنین دارای یک اسپلیتر جلو عریض، خروجی‌های پشت چرخ‌های جلو و یک دیفیوزر بزرگ در عقب است. فورد این کامیون را با همکاری STARD توسعه داد.

فورد جزئیات بیشتری در مورد سوپرتراک برقی خود به جز میزان نیروی رو به پایین ارائه نکرده است. با این حال، برخی از شباهت‌های ظاهری با SuperVan 4.2 دارد که این خودروساز در رویداد کوه‌نوردی سال گذشته کمپین کرد.

این نیز دارای یک بال عظیم و یک کیت هوانوردی تهاجمی بود که آن را در 156 پیچ مسیر ثابت نگه می داشت. موتور سه گانه آن 1400 اسب بخار قدرت تولید می کرد. پیکاپ جدید می تواند تنظیمات مشابهی داشته باشد، اما باید منتظر جزئیات بیشتر باشیم. فورد SuperVan 4.0 دارای چهار موتور بود که 1972 اسب بخار قدرت داشت.

فورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک
فورد F-150 لایتنینگ سوپرتراک

این دومین نمایشگر الکتریکی فورد است. اوایل سال جاری F-150 Switchgear را که با همکاری RTR ساخته شده بود، عرضه کرد. این شرکت آن را بر اساس پلت فرم تولیدی لایتنینگ قرار داد و قابلیت آفرود خود را با صفحات لغزنده، پانل های بدنه کامپوزیت و سیستم تعلیق جدید افزایش داد.

فورد احتمالاً به بررسی این پیکاپ منتهی به صد و دومین دوره در این رویداد که در 23 ژوئن آغاز می شود ادامه خواهد داد. ما احتمالاً از هم اکنون و زمانی که از تپه بالا می رود، جزئیات بیشتری را خواهیم آموخت. رومن دوما، رکورددار کنونی پیکس پیک بین المللی تپه صعود، خلبان فورد خواهد بود. اما بیضی آبی تنها خودروساز آنجا نخواهد بود که خودروی برقی دارد. هیوندای Ioniq 5 اصلاح شده نیز در اواخر ماه ژوئن مسیر معروف تپه‌نوردی را انجام خواهد داد.



منبع