کانسپت‌های هرگز دیده نشده تویوتا شامل شوتینگ بریک اسپورت و دریچه شبیه باگ


گاهی اوقات، خودروهای مفهومی قرار است مدل‌های تولیدی آینده را پیش‌نمایش کنند. مواقع دیگر، خودروسازان به سادگی دوست دارند خودنمایی کنند. در هر صورت، ما عاشق مفاهیم وحشیانه و حواس پرت هستیم – مانند این پنج مورد از تویوتا که هرگز حتی به نمایشگاه راه پیدا نکردند، حتی کمتر به نمایشگاه.

تویوتا این پنج خودروی مفهومی را «جواهرات پنهان» نامیده است. آنها توسط مرکز تحقیقات طراحی CALTY این خودروساز در کالیفرنیا طراحی شده و پشت درهای بسته پنهان شده بودند. اکنون تویوتا آنها را از انبار خارج می کند تا دنیا ببیند (حداقل به صورت دیجیتالی).

کانسپت تویوتا با عملکرد بالا در آینده

کانسپت تویوتا با عملکرد بالا در آینده

در سال 1989، تویوتا این طرح مفهومی ساده و فوق آئرودینامیک خودروی اسپرت با عملکرد بالا در آینده را راه اندازی کرد. دارای چاه های چرخ جلو کاملا محصور و موتوری بود که با فشار دادن یک دکمه از بدنه بیرون می آمد تا بتوان آن را در حین رانندگی خنک کرد. طبیعتاً هیچ چیز به این رادیکال هرگز به تولید نرسید.

کانسپت تویوتا بی نام EV

کانسپت تویوتا بی نام EV

قبل از اینکه پریوس فکری باشد، CALTY این هاچ بک تمام برقی شایان ستایش را با چیدمان دو در شیک طراحی کرد. شکل شیب دار منحصر به فرد و سطوح صاف آن به آن آیرودینامیک عالی می بخشد، در حالی که تایرهای فوق نازک مقاومت غلتشی را کاهش می دهند.

کانسپت تویوتا X86D

کانسپت تویوتا X86D

CALTY با الهام از Scion FR-S (در حال حاضر تویوتا GR86)، این نسخه چهار در چهار چرخ متحرک خودروی اسپرت جدید را ساخت. حتی همان موتور چهار سیلندر تخت و یک کابین خلبان متمرکز بر راننده را داشت. متأسفانه، تویوتا هیچ تصویری از کابین ارائه نکرد و تصمیم گرفت یک نوع تولیدی را انتخاب کند.

Scion NYC Concept

Scion NYC Concept

کانسپت Scion NYC که به عنوان یک خودروی شهری مقرون به صرفه طراحی شده است، بد بو و آینده نگر به نظر می رسد. یک گلخانه بلند و یک قسمت جلوی کوچک با دو چراغ جلوی عمودی که از کاپوت بیرون زده است. سرنشینان جلو در واقع در داخل خودرو می‌ایستند و به تکیه‌گاه‌های پشتی تکیه می‌دادند، در حالی که صندلی‌های تاشو در عقب به دو سرنشین دیگر اجازه می‌دادند.

تویوتا بیبی لونار کروزر

تویوتا بیبی لونار کروزر

خوب، از نظر فنی ما دارند این یکی را قبلا دیده بود در هر صورت، عالی است. Baby Lunar Cruiser با الهام از ماه‌نورد بزرگ‌تری که تویوتا در اوایل سال 2023 معرفی کرد، یک آفرود دیگر دنیایی را برای سال 2030 تصور می‌کند. لاستیک ها و یک کنترل جوی استیک در داخل فرمان، دریچه گاز و ترمز را مدیریت می کند. حتی دارای هوش مصنوعی است که می تواند زمین های خطرناک را قبل از اینکه راننده ببیند، تشخیص دهد.



منبع