کانسپت اسکای تاپ BMW شبیه سری 8 با تاپ تارگا به نظر می رسد


BMW عاشق نمایش خودروهای مفهومی در ویلا d'Este است. امسال نیز تفاوتی با این خودروساز آلمانی ندارد، زیرا این خودروساز آلمانی کانسپت اسکای تاپ، یک کوپه دو سرنشینه بدون سقف را که این شرکت می گوید از مدل های گذشته خود الهام گرفته است، استفاده می کند.

آدریان ون هویدونک، رئیس بخش طراحی BMW Group می گوید: «اسکای تاپ مفهومی BMW یک طراحی واقعا منحصر به فرد و عجیب و غریب است که به سنت Concorso d'Eleganza Villa d'Este است. این خودرو ترکیبی از دینامیک رانندگی و ظرافت را در بالاترین سطح، قابل مقایسه با اجداد تاریخی خود، مانند BMW Z8 یا BMW 503، ارائه می دهد.

BMW Concept Skytop (2024)
BMW Concept Skytop (2024)

اتصالات به رودستر Z8 واضح است. چراغ‌های عقب نازک اسکای تاپ و قسمت جلوی پوزه کوسه‌ای الهام‌بخش طراحی واضحی هستند که از رودستر اوایل دهه 2000 برگرفته شده است. طراحی کاپوت حجاری‌شده، چراغ‌های جلوی کوچک و قسمت عقب منحصربه‌فرد با عرشه تخت ما را به یاد 503 اواخر دهه 1950 می‌اندازد.

با این حال، با یک نگاه سریع، فکر می کنید Skytop فقط یک سری 8 بازسازی شده است. نسبت های مشابهی دارد و از موتور 4.4 لیتری V-8 617 اسب بخاری M8 Competition استفاده می کند. تعجب نخواهیم کرد اگر BMW به سادگی از M8 به عنوان پایه استفاده کند و خطوط را بازسازی کند.

BMW هیچ مشخصات فنی یا عملکرد دیگری ارائه نمی دهد، اگرچه اگر بخواهیم حدس بزنیم، Skytop همچنین از گیربکس هشت سرعته خودکار M8 Competition و سیستم چهار چرخ محرک استفاده می کند.

تم شبیه ماشین تولیدی در داخل ادامه دارد. به نظر می رسد تنظیمات داشبورد مستقیماً از سری 8 برداشته شده است، با یک دسته سنج دیجیتال آشنا، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی، پشته مرکزی و انتخابگر دنده. در حالی که صندلی ها و فرمان با روکش چرمی زیبا به نظر می رسند، واضح است که آنها نیز مبتنی بر تولید هستند.

BMW Concept Skytop (2024)

رول بار منحصربه‌فرد پشت صندلی‌ها کاملا سفارشی است و دارای پنجره‌ای با قابلیت جمع شدن است. سقف یک آیتم دو تکه است که می توان آن را به صورت دستی برداشت و در قسمت صندوق عقب قرار داد.

در حالی که Skytop احتمالاً مبتنی بر تولید است، ما شک داریم که واقعاً خط مونتاژی را ببیند. BMW در حال حاضر سری 8 را کوپه و کانورتیبل می‌سازد، بنابراین فرض می‌کنیم که یک نسخه شیک تارگا بدون توجه به اینکه چقدر جذاب به نظر می‌رسد، در این خط تولید می‌شود.



منبع