بیامو سری 6 که از سال 1976 تا 1989 عرضه شد، یک کوپه توریستی بزرگ با دماغهای بلند، نوک تیز و ظاهری واضح بود که در نتیجه خودرویی زیبا و درجه یک بود. تیونر لهستانی Carlex Design اکنون پروژه ارائه کابینی مجلل به این BMW زیبا را به مراتب زیباتر از آنچه Bimmer در آن زمان از کارخانه ارائه می داد، بر عهده گرفته است. کارلکس در حال ساخت هفت عدد از این خودروها است.
اولین نمونه کامل شده (به گالری زیر مراجعه کنید) یک CSi 635 1986 با بدنه سیاه رنگ و مجموعه ای از چرخ های چند پره است. کارلکس استایل تیز بیرونی کوپه کلاسیک را تغییر نمی دهد. تنها موارد مورد توجه نشانها و نشانهای شرکت است که به بیرون چسبانده شدهاند.
28 عکس ها
تنها تغییر مکانیکی سیستم تعلیق اصلاح شده است. Carlex جزئیاتی در مورد تغییرات ارائه نمی دهد، اما می گوید که تنظیمات اسپورت و در عین حال نرم است. در اروپا، یک CSi 86 635 دارای یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر خطی است که برای نسخه دارای مبدل کاتالیزوری، 215 اسب بخار یا 182 اسب بخار قدرت تولید می کند. این گیربکس چهار سرعته اتوماتیک دارد.
کابین جایی است که Carlex بیشتر تمرکز خود را قرار می دهد. این شرکت از فرآیند پتینه کاری برای چرم قهوهای استفاده میکند که ظاهری عمیق از پوستهای کهنه طبیعی به روکش میدهد. این مواد بخش هایی از صندلی ها، کنسول وسط، داشبورد، پانل درها و صندلی های عقب را پوشش می دهد.
چرم پتینهشده حتی روی صفحههای ابزار ظاهر میشود. کارلکس اعداد و سوزن ها را از فولاد صیقلی دستی می سازد.
صندلی ها از فریم اصلی استفاده می کنند، اما کارلکس از فوم محکم تر و فشرده تر برای کوسن ها استفاده می کند. این شرکت ادعا می کند که صندلی ها ارگونومیک تر از قطعات کارخانه هستند.
Carlex از رادیو Blaupunkt Bremen SQR 46 DAB استفاده می کند که شبیه یک استریو کلاسیک با پخش کاست است اما در واقع یک اتصال USB در زیر پوشش دارد. همچنین از بلوتوث پشتیبانی می کند. این واحد در حالی که امکانات مدرن را ارائه می دهد، پشته وسط را شبیه خودروی دهه 1980 نگه می دارد.
هر یک از این سری 6 به روز شده به 1200 ساعت کار برای تکمیل نیاز دارد. بسیاری از آن زمان صرف پتینه کردن چرم می شود. برای مقایسه، کارلکس میگوید یکی از ساختهای معمول آن حدود 340 ساعت طول میکشد.