وقتی نوبت به مشکلات دنیای اول می رسد، خرید یک ابرخودرو جدید می تواند خسته کننده باشد. چرا؟ زیرا نسخه بهتر معمولا در گوشه و کنار است. از آنجایی که Corvette ZR1 به تازگی وارد بازار شده است، این می تواند در اینجا صادق باشد، اما به نظر می رسد که Chevy در حال آزمایش پرچمدار واقعی C8 – Zora است. یک نمونه اولیه کاملا استتار شده از جانور موتور وسط آمریکایی در حال آزمایش سخت در نوربرگ رینگ دیده شد.
اولین برداشت ما از یک ZR1 است که در حال ارزیابی نهایی است. به هر حال، برای یک خودروساز که از یک مدل جدید رونمایی کند و همچنان هفته ها یا حتی ماه ها پس از نمایش رسمی، تست های خود را انجام دهد، چندان غیرعادی نیست. ZR1 در پایان ماه جولای معرفی شد، اما تولید آن تا سال آینده آغاز نمی شود، بنابراین هنوز زمان برای صاف کردن لبه های ناهموار وجود دارد. با این حال، یک برچسب زرد روی دریچه موتور وجود دارد که نشان می دهد نمونه اولیه الکتریکی است، در حالی که ZR1 نیست.
در مقایسه با ZR1 یک تغییر کمتر آشکار دیگر وجود دارد. در قسمت جلویی است که این خودروی آزمایشی ظاهراً دارای رادیاتور خنک کننده عمودی مدل هیبریدی E-Ray تمام چرخ متحرک است. زورا یا نه، هر چه که باشد، بسیار سریع است در حالی که با عصبانیت نوردشلایف را زیر پا میگذارد و از چندین نمونه اولیه دیگر در این فرآیند سبقت میگیرد.
اگر تعجب می کنید که چرا موسیقی متن موتور ضعیف است، یک توضیح منطقی وجود دارد. آن نوک اگزوز چهارگانه رو به پایین می بینید؟ این به این دلیل است که نمونه اولیه مقررات نویز پیست را نقض نمی کند که خودروها نباید بیش از 130 دسی بل بروند. بسیاری از خودروهای آزمایشی دیگر کوروت در گذشته چنین چیزی را داشتند، و این پتانسیل زورا نیز از آن پیروی می کند.
زمانی که زمان با کیفیتی را با ZR1 گذراندیم، متوجه شدیم فضای خالی در تونل مرکزی وجود دارد تا احتمالاً باتری 1.1 کیلووات ساعتی E-Ray را در خود جای دهد. علاوه بر این، شیلنگ مایع خنککننده در جلو در اطراف ناحیهای که معمولاً موتور الکتریکی را در Vette هیبریدی پیدا میکنید، پیچ خورده است. مهندس ارشد تاج جوئچتر حتی به چشمانداز نسخه دیگری فراتر از ZR1 اشاره کرد: “ما هنوز در حال کار روی مواردی در آینده هستیم.”