کوروت ZR1 2026 دارای موتور دو توربو Z06 خواهد بود


شورلت به تازگی یک ویدیوی تیزر برای C8 کوروت ZR1 2025 منتشر کرده است و اولین گوش دادن ما به ابرخودروی موتور وسط را به ما می دهد. در گوش ما، به نظر می رسد که داریم به یک موتور توربوشارژ گوش می دهیم، با صدای متمایز توربوها بر روی صدای V-8. و یک تخم مرغ عید پاک در این ویدئو اشاره می کند که موتور ZR1 با دوربین دوگانه V-8 با صفحه تخت و بالای C8 Z06 مرتبط خواهد بود.

Chevy به ما می گوید که یک تخم مرغ عید پاک در این ویدیو وجود دارد، و قبل از اینکه آن را پیدا کنیم، چند بار دوباره آن را تماشا کردیم. در حدود 10 ثانیه بعد، می‌توانید موشک کوچکی را در وسط عکس مشاهده کنید. این همان موشکی است که جنرال موتورز روی قسمت های مختلف LT6 V-8 Z06 مهر می زند. مهندسان Chevy آن موتور را Gemini نامیدند زیرا اساساً دارای دو چهار سیلندر دوقلو با یک میل لنگ مشترک است.

موتور ZR1
موتور z06

در ابتدا تشخیص آن سخت است، اما هنگامی که علامت Gemini را روی LT6 ببینید و دوباره ویدیو را تماشا کنید، بسیار واضح تر می شود. مواد آبی در حال چرخش در ویدیو می تواند اشاره ای به توربوشارژ نیز باشد.

شایعات مدت‌ها حاکی از آن است که ZR1 اولین موتور توربوشارژ در تاریخ کوروت را دریافت می‌کند و به نظر می‌رسد این بهترین دلیل تا کنون باشد. در Z06، LT6 تنفس طبیعی 5.5 لیتر حجم دارد و 670 اسب بخار نیرو تولید می کند. با دو دمنده متصل – و ما فرض می کنیم که دو عدد باشد، زیرا تک توربو در یک V-8 با کارایی بالا چندان منطقی نیست – این مورد می تواند اعداد جدی ایجاد کند.

ما به زودی مطمئن خواهیم شد ZR1 جدید قرار است تابستان امسال رونمایی شود.



منبع