کیا 462869 تلوراید را به دلیل آتش گرفتن صندلی ها فراخوان می کند


کیا فراخوان گسترده ای برای شاسی بلند محبوب Telluride خود صادر کرده است که در مجموع 462869 دستگاه از مدل های 2020 تا 2024 را شامل می شود. دلیل آن کمی ترسناک است – خطر آتش سوزی ناشی از موتورهای صندلی برقی برای صندلی جلو راننده یا سرنشین وجود دارد. ممکن است این اتفاق بیفتد که شاسی‌بلند در حال استفاده باشد یا در حالت پارک خاموش باشد، که باعث می‌شود کیا در صورت آتش گرفتن صندلی‌ها، توصیه‌ای برای پارک خارج از منزل صادر کند.

علت خاص موتور صندلی نیست، بلکه دستگیره کشویی است که آن را کنترل می کند. اعلامیه فراخوان (NHTSA Recall Number 24V-407) بیان می کند که یک ضربه خارجی می تواند پوشش پشتی سوئیچ صندلی را از جای خود خارج کند. این می تواند باعث ناهماهنگی سوئیچ کنترل کننده موتور صندلی شود و با گیرکردن سوئیچ، برق ثابتی به موتور وارد شود. اگر سرنشینان از این موضوع آگاه نباشند، موتور ممکن است آنقدر داغ شود که آتش سوزی ایجاد کند.

کیا تلوراید 2024

بر اساس اسنادی که همراه با فراخوان ثبت شده است، کیا از یک آتش سوزی کوچک در صندلی راننده که در تلوراید 2023 هنگام رانندگی رخ داده است، آگاه است. فراتر از آن، شش مورد تایید شده از ذوب شدن اجزای زیر صندلی ها وجود دارد. دود داخل کابین نیز همراه با برخی از حوادث گزارش شده است.

آیا اگر موتور صندلی برقی روی آن گیر کرده باشد، واضح نیست؟ اطلاعیه فراخوان به این موضوع اشاره نمی کند و گزارش زمانی کیا در مورد این موضوع (به دسامبر 2022 باز می گردد) هیچ اشاره ای به علائم قبل از حوادث فوق الذکر نکرده است. با این حال، کیا توصیه می‌کند که حرکت صندلی‌ها «حتی پس از رها شدن دستگیره کشویی صندلی» همراه با بوی سوختن، دود یا صندلی‌های غیرقابل کار می‌تواند نشان‌دهنده مشکل باشد.

رفع سرراست است. نمایندگی‌های کیا یک براکت جدید برای درب پشتی سوئیچ صندلی برقی نصب می‌کنند و دستگیره‌های کنترل صندلی تعویض می‌شوند. اطلاع مالک از فراخوان باید از طریق پست در 30 جولای آغاز شود. مالکان مربوطه همچنین می توانند با خدمات مشتریان کیا تماس گرفته و SC316 را فراخوانی کنند. شماره 800-333-4542 است.



منبع