کیا K4 جدید بزرگتر از فورته است و دارای دو گزینه موتور است


کیا هفته گذشته K4 را معرفی کرد و ظاهر بیرونی آن را به نمایش گذاشت و چیز دیگری را به نمایش گذاشت. اما در نمایشگاه خودروی نیویورک 2024، کیا مقداری از سدان K4 2025 را که اواخر سال جاری در ایالات متحده به فروش می رسد، پراکنده می کند.

K4 با دو گزینه پیشرانه وارد بازار خواهد شد. آسیاب استاندارد یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر است که 147 اسب بخار قدرت و 132 پوند فوت گشتاور تولید می کند و با یک گیربکس متغیر پیوسته جفت می شود.

کیا K4 عقب 2025 3/4

موتور اختیاری آن یک توربوشارژ 1.6 لیتری چهار سیلندر است. این 190 اسب بخار قدرت و 195 پوند فوت گشتاور دارد در حالی که با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با شیفترهای پدال پشت فرمان جفت می شود. اگر ما خوش شانس باشیم، یک مدل GT می تواند با قدرت بیشتری در خط تولید عرضه شود. فورته GT قبلی 201 اسب بخار قدرت داشت.

سدان کامپکت نسل چهارم این شرکت جایگزین فورته شده است، اما حتی از سدان فعلی نیز بزرگتر است. کیا می گوید K4 بزرگترین سدان کامپکت در سگمنت خود است که 185.4 اینچ طول و 72.8 اینچ عرض دارد. مطمئناً بزرگتر از Forte است که به ترتیب 182.7 و 70.9 اینچ بود.

در داخل، طول و عرض اضافی به 38.0 اینچ فضای پای عقب و 37.3 اینچ فضای سر عقب ترجمه می شود. این سدان همچنین دارای 14.6 فوت مکعب فضای صندوق عقب است.

کیا K4 را در پنج تریم LX، LXS، EX، GT-Line و GT-Line Turbo عرضه خواهد کرد. در داخل، صفحه نمایش 30 اینچی با استاندارد اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو بر داشبورد غالب است. به‌روزرسانی‌های خارج از هوا و کلید دیجیتال 2.0 کیا با Ultra Wideband نیز در دسترس هستند.

کیا K4 داخلی 2025
کیا K4 2025 عقب

فضای داخلی خاکستری متوسط ​​در LX، LSX و EX موجود است. Slate Green نیز یک گزینه در تریم EX است، در حالی که GT-Line دارای فضای داخلی Onyx و Off-White است. مدل‌های GT-Line دارای گرمکن صندلی‌های جلو هستند، اما تهویه و عملکرد حافظه صندلی راننده اختیاری است. صدای حرام کاردون نیز یک ارتقاء موجود است.

K4 از سبکی جسورانه با طراحی سقف سریع استفاده می کند که این شرکت آن را جهت طراحی «Opposites United» می نامد. این خودرو دارای حالت گسترده ای است که توسط چراغ های LED عمودی استاندارد و چراغ های عقب که از EV9 الهام گرفته اند برجسته شده است. کیا حتی دستگیره های درهای عقب را در ستون C مخفی کرده بود.

GT-Line با نمای منحصربه‌فرد جلو و عقب با لهجه‌های مشکی براق، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی، خط کمربند کروم ساتن و درپوش‌های آینه‌ها به رنگ مشکی براق، تزئینات پنجره‌ها و رکاب‌های جانبی متمایز است. GT-Line Turbo از ویژگی های بصری بیشتری مانند چراغ های جلوی LED، چراغ های مه شکن LED و چرخ های منحصر به فرد برخوردار است. هر دو تریم GT دارای سیستم تعلیق چند لینک در عقب هستند.

کیا K4 2025 عقب

کیا همچنین با گنجاندن چندین ویژگی ایمنی استاندارد، سرنشینان K4 را ایمن نگه می دارد. کیسه‌های هوای جانبی عقب در حال حاضر استاندارد هستند و لیست تجهیزات شامل کمک حفظ بین خطوط، جلوگیری از برخورد از جلو، هشدار ترافیک متقابل عقب و غیره است. کیا همچنین ویژگی های ایمنی اضافی مانند هشدار برخورد از جلو ارتقا یافته را در مدل GT-Line Turbo ارائه خواهد کرد.

یکی از مواردی که همچنان یک راز باقی مانده است، قیمت اولیه K4 است. کیا فورته 2024 از 19990 دلار با هزینه 1155 دلاری مقصد شروع می شود. احتمالاً چند هزار دلار افزایش می‌یابد، اما باید K5 را کاهش دهد، قیمتی که برای سال 2024 از 26745 دلار شروع می‌شود. کیا می‌گوید که جزئیات قیمت و تاریخ دقیق ورود آن را نزدیک‌تر به زمان فروش منتشر می‌کند. کیا K4 2025 در نیمه دوم سال 2024 به فروشندگان می رسد.



منبع