گروه فولکس واگن در سال 2023 9.24 میلیون خودرو فروخت. آیا تویوتا می تواند آن را شکست دهد؟


اینکه بگوییم گروه فولکس واگن سال 2023 خوبی را پشت سر گذاشته است، دست کم گرفته شده است زیرا فروش تقریباً به سطح قبل از همه گیری رسیده است. با 9.24 میلیون خودرو تحویل شده توسط برندهای مختلف، محموله ها در سال گذشته 12 درصد رشد داشته است. این فقط به این دلیل نیست که تقاضا در سال گذشته قوی تر بود، بلکه به این دلیل است که تعداد زیادی سفارشات پشت سر هم وجود داشت.

چرا؟ تنگناهای عرضه ناشی از همه گیری ویروس کرونا و تهاجم روسیه به اوکراین. با حل اکثر مسائل لجستیکی، شرکت خودروسازی توانست خودروهای بسیار بیشتری را تولید کند. تحویل در تمام بازارهای مهم گروه فولکس واگن رشد کرد و اروپای غربی با 3.27 میلیون خودرو (+ 21 درصد سالانه) بزرگترین منطقه بود. چین با 3.24 میلیون خودرو (+2 درصد) پس از آمریکای شمالی با 0.99 میلیون دستگاه (+18 درصد) قرار دارد.

قرار است آمار فروش کامل برای هر برند در روز جمعه منتشر شود، اما ما می دانیم که 12 ماه گذشته برای برند اصلی فولکس واگن عالی بوده است. محموله ها با 6.7 درصد افزایش به حدود 4.87 میلیون وسیله نقلیه رسیده است، بنابراین اگر ریاضی شما دقیق باشد، تقریباً 52.63 درصد از کل خودروهای تحویل شده توسط گروه در سال 2023 دارای نشان VW هستند.

از بین تمام خودروهایی که برند اصلی فولکس واگن در سال 2023 فروخته شد، بیش از نیمی از آنها SUV بودند. تکان دهنده، درست است؟ سهم بازار خودروهای کاربردی اسپرت به 54.2 درصد یا 14.9 درصد بیشتر از سال 2022 افزایش یافت. SUV ها حتی در ایالات متحده محبوب تر بودند، جایی که بیش از 81 درصد از کل تحویل ها را به خود اختصاص دادند. در اروپا، T-Cross ساب کامپکت پس از ثبت رکورد در آلمان، بریتانیا، ترکیه و اسپانیا پرفروش‌ترین SUV بود.

یک سوال مطرح می شود – آیا تویوتا می تواند دوباره گروه فولکس واگن را سرنگون کند؟ قبل از اینکه غول ژاپنی نتایج کامل فروش را برای سال 2023 منتشر کند، به شما یادآوری می کنیم که در سال 2022 زمانی که از عنوان پرفروش ترین خودروساز خود برای سومین سال متوالی دفاع کرد، 10.5 میلیون دستگاه خودرو فروخت.



منبع