تقریباً یک سال پیش تا آن روز، دوج جزئیات وسوسه انگیزی را در مورد نسل بعدی خودروی عضلانی خود، شارژر دیتونا SRT، افشا کرد. از آن زمان تا کنون سکوت رادیویی از سوی این خودروساز در رابطه با EV وجود داشته است، اما در ماههای اخیر گزارشهایی از پیشرانهها و خروجیهای قدرت مختلف منتشر شده است. یک شایعه جدید در اطراف وجود دارد درایو که ادعا میکند این مدل پیشرو از پیشرانه الکتریکی خود کمتر از 880 اسب بخار قدرت خواهد داشت.
لازم به ذکر است که این یک گزارش تایید نشده در حال حاضر است. علاوه بر این، هنگامی که از دوج در مورد این رقم پرسیدیم، سخنگوی شرکت ما را به اطلاعیه یکساله فوق الذکر ارجاع داد که برخی از خروجی های برق “بالقوه” را نشان می دهد. هیچ یک از آنها به 880 اسب بخار اشاره نکردند و این اعلامیه نیز با سایر جزئیات ذکر شده در این گزارش اخیر در تضاد است. اما در ماه های اخیر درگیری هایی از سوی دوج وجود داشته است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
8 عکس ها
هیچ یک از اینها به هیچ وجه نشان نمی دهد که 880 اسب بخار غیر واقعی است. دوج قبلاً تأیید کرده بود که Charger Daytona SRT Banshee – معادل برقی Charger Hellcat کنونی – از قدرتی برخوردار است که با هلکتهای مدرن مطابقت دارد یا از آن فراتر میرود. این بدان معناست که بیش از 800 اسب بخار قدرت دارد و این شرکت همچنین تأیید کرده است که مدل های Banshee از یک سیستم 800 ولتی برای تولید برق استفاده می کنند.
استفاده از این نیرو حداقل یک چیدمان دو موتوره خواهد بود، اگر نه یک تنظیم سه موتوره مشابه آنچه در تسلا مدل S Plaid و Lucid Air Sapphire وجود دارد. شارژر Daytona SRT مفهومی با سیستم چهار چرخ متحرک معرفی شد و دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم تریمهای تولیدی Banshee از این مدل پیروی نمیکنند. علاوه بر شایعات در مورد قدرت نزدیک به 900 اسب بخار در قدرتمندترین شارژر الکتریکی دوج، درایو به نقل از یک منبع ناشناس ادعا می کند که نسخه پایه کمی بیش از 400 اسب بخار قدرت دارد.
اینجاست که اطلاعات متناقض شروع به پخش می کند. این مقدار کمی کمتر از ادعای “بالقوه” دوج در مورد قدرت 455 اسب بخاری است که یک سال پیش در نمایشگاه SEMA 2022 اعلام شد، اخبار دوج به طور خاص در مورد این شایعه جدید اشاره کرد. منبع ناشناس همچنین تنها به سه تریم شارژر EV، دو دستگاه دارای سیستم 400 ولتی و تنها یک Banshee در 800 ولت اشاره کرده است. این در تضاد با اعلامیه رسمی سال گذشته است که شش تریم مختلف در محدوده 400 ولت، از 455 اسب بخار تا 670 اسب بخار را فهرست کرده بود. در همین حال، گفته شد که Banshee در 800 ولت دارای سه تریم مخصوص به خود است که در مجموع 9 تریم است. شاید تنها سه تریم شارژر EV در زمان عرضه ارائه شود؟
و سپس شایعاتی مبنی بر فروش نسل بعدی دوج شارژر احتراقی در کنار خودروی برقی وجود دارد. این یکی دیگر از مناطق تضاد بین گزارشهای رسمی و شایعات است، زیرا سخنگوی دوج قبلاً به ما گفته بود که نسل بعدی شارژر فقط EV است. از آن زمان، گزارشهای متعددی منتشر شد مبنی بر اینکه برنامهای برای ارائه موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی Hurricane با توربوشارژر دوقلو با توان خروجیهای مختلف وجود دارد. جالب اینجاست که وقتی برای بار دوم در مورد شایعات ادامه دار موتور احتراقی پرسیدیم، دوج با یک سوال ساده پاسخ داد. بدون شرح.
با این حال، آینده دوج همچنان پر از خودروهای عضلانی است که قدرتی جدی دارند. در مورد اینکه دقیقاً چه مقدار قدرت وجود دارد، احتمالاً تا زمانی که یک اولین رسمی در نهایت انجام نشود، مشخص نخواهد شد.