رشد سالانه بیش از ۵۰ درصدی خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید از ارجح بودن این خودروها برای مصرفکنندگان حکایت میکند. گیربکس DHT در خودروهای تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید و تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید بهاین خودروها اجازه میدهد در اوج راندمان کار کنند. این گیربکس بهشکلی طراحی شده که بتواند بهصورت هوشمند تمام سناریوهای در نظر گرفته شده در حین رانندگی مانند استفاده مجزا یا همزمان از موتورهای برقی و بنزینی را اجرا کند.
با ورود خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید مانند تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید بهبازار کشورمان، تا حدودی صحبت درمورد مزایای زیاد گیربکسهای DHT و اجرای وظایف مختلف بهصورت هوشمند بهگوشمان خورده؛ اما بررسی این گیربکس، تکنولوژی پیشرفته آن را در مقایسه با گیربکسهای مخصوص خودروهای احتراقداخلی نمایان خواهد کرد.
این گیربکس در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید امکان ترکیب قدرت موتور ۱.۵ لیتر توربوشارژ و دو موتور برقی این خودرو را میدهد. گیربکس DHT با سه نسبت دنده، از مشکلات تقسیم نیرو جلوگیری میکند و قادر بهتنظیم توان موتورها به طور مستقل است که بهخودرو امکان میدهد بهترین حالت را بر اساس شرایط رانندگی انتخاب کند.
پارامترهای فنی
- حداکثر گشتاور ورودی: ۵۱۰ نیوتونمتر
- حداکثر سرعت قابل پشتیبانی: ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
- حداکثر گشتاور مجاز موتور بنزینی: ۳۶۰ نیوتونمتر
- موتور برقی یک: ۵۵ کیلووات – ۱۶۰ نیوتونمتر
- موتور برقی دو: ۷۰ کیلووات – ۱۵۵ نیوتونمتر
۱۱ ترکیب مختلف در گیربکس DHT
راهاندازی خودرو، رانندگی با سرعت کم، رانندگی با سرعت متوسط، رانندگی در جادههای مرتفع، سبقت، چراغ راهنمایی، ازدحام، رانندگی در بزرگراه، رانندگی در مسافتهای طولانی، رانندگی در جادههای کوهستانی و رانندگی در شرایط آب و هوایی مختلف بهوسیله گیربکس DHT در بهینهترین حالت ممکن انرژی کمتری را مصرف و توان بیشتری را در حالتهای مختلف ارائه میکند.
مزایای گیربکس DHT
- تجربه رانندگی بهینه: امکان تنظیم بین ۱۱ حالت رانندگی، از حالتهای الکتریکی تا حالتهای مختلف منجر بههماهنگی خودرو با وضعیت موجود میشود.
- کاهش مصرف سوخت: توانایی ترکیب موتور بنزینی با موتور الکتریکی و انتخاب بهینهترین حالتهای رانندگی، بهکاهش مصرف سوخت و افزایش بهرهوری کمک میکند.
- کاهش انتشار گازهای مضر: کاهش مصرف سوخت و انتخاب حالتهای الکتریکی، گازهای مضر کمتری را تولید کرده و بهروند پایداری زیستمحیطی کمک میکند.
- رانندگی متمایز: عملکرد سریع با تنوع حالتهای رانندگی بهتناسب شرایط جاده و ترافیک، رانندگی را خوشایندتر و جذابتر میکند.
- سبقت گرفتن آسان: شتاب بالا در نتیجه توانایی تقسیم توان بین موتور بنزینی و موتورهای الکتریکی بهراننده کمک میکند راحتتر سبقت بگیرد.
- هزینههای نگهداری و تعمیرات: با عدمنیاز بهبرخی قطعات اضافی مانند کلاچ در گیربکس و استفاده از گیربکس الکترومغناطیسی سادهتر، هزینههای نگهداری و تعمیرات خودرو کاهش مییابد.
- کارکرد نیمهخودکار: انتخاب حالتهای مختلف بهصورت هوشمند، بهترین حالت رانندگی را بدون نیاز بهتنظیمات دستی پیچیده اعمال میکند.
- گیربکس DHT با ارائه ترکیب مختلف رانندگی، اثربخشی و بهرهوری خودروهایی با انرژی جدید را بهمرزهای جدیدی رسانده است. این تکنولوژی نهتنها تجربه رانندگی بهتری را ارائه میدهد، بلکه بهحفظ محیطزیست و کاهش مصرف سوخت نیز کمک میکند.
با تحولات اخیر در گیربکس DHT، راننده تجربه رانندگی مطلوبی را در شرایط مختلف از رانندگی در ترافیک شهر تا عبور از جادههای مرتفع و حتی مسیرهای کوهستانی، با توانایی بهینهسازی عملکرد موتورها خواهد داشت.