یاریس 2024 GR دارای یک فضای داخلی خودکار، قدرت بیشتر و ظاهری غم انگیز است


رسمی است: تویوتا GR یاریس 2024 یک گیربکس اتوماتیک اختیاری دریافت می کند. به عنوان یکی از آخرین خودروهای فقط دستی موجود در بازار (به همراه GR کرولا، هوندا سیویک تایپ R، سیویک سی و چند خودرو دیگر)، GR یاریس بخشی از یک باشگاه انحصاری بود. اما اکنون با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته تبدیل گشتاور جدید به توده ها می پیوندد.

تویوتا یاریس به روز شده GR و گیربکس جدید را در سالن خودرو توکیو معرفی کرد و آن را گیربکس اتوماتیک مستقیم نامید. این بر اساس یک مبدل گشتاور خودکار است که برای تعویض سریع تر بهینه شده است و به طور خاص منطق شیفت را برای استفاده در مسیر تنظیم کرده است. این یک گیربکس دوکلاچه مانند سایر خودروهای پرفورمنس نیست، اما اگر ZF 8HP اتوماتیک ثابت کند، اتوماتیک معمولی نیز می تواند بسیار خوب باشد. طرفداران باهوش مسابقات اتومبیل رانی به یاد دارند که تویوتا این گیربکس را در سری استقامتی Super Taikyu و همچنین مسابقات رالی ژاپن آزمایش کرد.

toyota-yaris-gr-rear3-4low-vers2

همراه با گیربکس جدید، یاریس GR در همه زمینه ها پیشرفت هایی را به دست می آورد. مشخصات “Circuit” با بسته خنک کننده بهبود یافته، به ویژه رادیاتور اضافی، اسپری اینترکولر و سیستم ورودی بازطراحی شده در دسترس خواهد بود. خودروهای مجهز به اتوماتیک نیز یک خنک کننده اختصاصی برای گیربکس دریافت خواهند کرد. هر دو کولر در ورودی های جانبی دیده می شوند. به طور شگفت انگیزی، اتوماتیک تنها حدود 40 پوند به خودرو اضافه می کند.

استحکام عمومی بدنه و بهبود سیستم تعلیق از افزایش قدرت موتور سه سیلندر توربوشارژ پشتیبانی می کند. و این فقط یک لحن جدید نیست، بلکه یک سوپاپ «تقویت‌شده»، یک ماده جدید دریچه اگزوز نامشخص، افزایش فشار تزریق مستقیم، یک سنسور جدید فشار هوای ورودی، و پیستون‌های سبک وزن بازطراحی شده است.

تویوتا-yar55-فول-داخلی
023025-toyota-yaris-gr-studio-day246643-engine-vers2

در نهایت، GR یاریس از داخل و خارج فیس لیفت می شود. سپر جلو با سبک تهاجمی‌تر خنک‌کننده‌های اضافی را در خود جای می‌دهد، در حالی که فضای داخلی کاملاً به گونه‌ای طراحی شده است که راننده محورتر باشد. صادقانه بگویم، خط تیره کمی عجیب و غریب و قدیمی است، به خصوص در مقایسه با قبل. حداقل خوشه گیج جدید صفحه نمایش 12.3 اینچی GR Corolla است.

خوب، پس، این ماشین به ایالت نمی رسد. اما نکته مهم این است که این قطعات می‌توانند در مدل‌های آینده، از جمله گیربکس اتوماتیک، به GR کرولا هم راه پیدا کنند. در حالی که کرولا 2024 GR قبلاً با تغییرات خود معرفی شده است، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کرولا 2025 GR گام بزرگی به جلو خواهد بود.



منبع