یک صندلی سطلی خوب سوبارو BRZ 2023 من را متحول کرد


چیزی حیاتی که در تمام سال‌های خرابی‌ام آموخته‌ام – متأسفم، تغییر ماشین‌ها تکیه بر عقل سلیم است. فراموش کردن درسی آسان است، به خصوص زمانی که برادران انجمن به شما می گویند که چرخ ها، لاستیک ها، ترمزها و آهنگ ها مدهای روز اول هستند. اما ساده‌ترین حالت‌ها بیشترین تفاوت را ایجاد می‌کنند، و یکی از مدها که اغلب نادیده گرفته می‌شود، می‌تواند به سادگی یک ماشین را بدون انجام کار دیگری تعمیر کند: نصب یک صندلی سطلی مناسب پس از فروش.

من تلاش می‌کنم سوبارو BRZ 2023 جدیدم را خراب نکنم، بلکه آن را تغییر دهم تا به توانایی‌های خارج از جعبه‌اش برسم. خوشبختانه، از آنجایی که BRZ خودروی نسبتاً مقرون به صرفه‌ای است، میوه‌های کم‌هزینه مانند مدل‌های چرخ، لاستیک و ترمز فوق‌الذکر وجود دارد. یک مزاحمت خارج از جعبه که من کاملاً پیش بینی نمی کردم: وضعیت صندلی در انبار وحشتناک است. همینطور در مورد صندلی های استوک.

پروژه BRZ

تایپ R قدیمی من در حال حداکثر حمله در جاده Buttonwillow با صندلی های استوک است.

این ممکن است به این دلیل باشد که من از یک FK8 هوندا سیویک تایپ R آمده‌ام، که برخی از بهترین صندلی‌های عملکردی را برای هر خودرویی با هر قیمتی دارد. حتی با اجرای یک CTR اصلاح‌شده، با سرعتی پنج ثانیه سریع‌تر از موجودی، آن صندلی‌ها را به اندازه کافی پشتیبان، به اندازه کافی پایین و راحت دیدم تا کیف پولم را از بازارهای اضافی دور نگه دارم.

BRZ من از صندلی های فابریک خوب به خصوص برای استفاده در پیست بهره نمی برد. در حالی که آنها برای رانندگی در دره کافی بودند، اما راحت نبودند. پایین کمر و پایین من بعد از سفرهای طولانی فریاد می زد و وضعیت صندلی برای یک ماشین اسپورت خیلی بلند بود. من به حمایت بیشتری در اطراف نیاز داشتم.

پروژه BRZ

در تجربه من، اکثر صندلی های پس از فروش بیش از حد افراطی هستند. تقریباً هر صندلی ساز فلسفه متفاوتی برای میزان صحیح تکیه دادن پشتی صندلی، زاویه لگن بین پاها و بالاتنه، میزان تکیه گاه ران و عرض شانه دارد. ناگفته نماند حمایت همیشه بحرانی کمر و روکش صندلی. در این مسیر دو انتخاب دارید: صندلی‌های تکیه‌دار و صندلی‌های پشتی ثابت.

بدون اینکه وارد علف‌های هرز شوم، می‌دانستم که صندلی‌های خوابیده با نیازهای من مطابقت ندارند. یک صندلی سطلی خوابیده نسبت به صندلی‌های استوک بهبود یافته است، اما تنها یک صندلی پشتی ثابت پشتیبانی کافی را ارائه می‌کند. در هر صورت، من می دانستم با چه کسی تماس بگیرم: Recaro.

پروژه BRZ Recaro
BRZ Project Recaro

من Recaro Pole Position را به چند دلیل انتخاب کردم، اما یکی از آنها متمایز است: این به راحتی راحت ترین صندلی عقب ثابتی است که روی آن نشسته ام. چند صندلی از نظر راحتی به هم نزدیک می شوند، اما Pole Position برای ترکیبی کاملاً ارزیابی می شود. وظیفه پیست و خیابان انتخاب دیگر من Bride Zeta IV بود که برای سفرهای طولانی راحت است، اما دارای ساق پاهای تهاجمی است که دراز شدن و استراحت کردن را غیرممکن می کند. پوزیشن Pole بیشتر به پشتیبانی از لگن، وسط و شانه متکی است تا به بازوها و پاهای شما امکان تحرک بیشتری بدهد.

در نهایت، Recaro بهترین لایه بندی و شکل دهی را ارائه می دهد، هیچ کدام. این یک صندلی نرم است، با نقاط فشار صفر روی بدن من، با پشتیبان داخلی خوب کمری که با بالشتک نیز قابل تنظیم است.

پروژه BRZ Recaro
پروژه BRZ Recaro

اوه، و Pole Position دارای تکلیف ساختگی است. این یکی دیگر از حقیقت ناگوار صندلی های پس از فروش است. سازندگان زیادی وجود دارد، اما جالب‌ترین آنها Recaro و Bride هستند که Sparco پس از آن گروه قرار دارد. مانند بحث چرخ من در پست پروژه قبلی ام، Swag برای BRZ برای من مهم است و Pole Position دارای نفوذ غیرقابل انکار است.

Recaro یک Pole Position NG مشکی برای من فرستاد که نسخه باریک‌تر تایید شده توسط FIA است. ABE پهن تر و جاده ای فضای بیشتری را در ناحیه باسن ارائه می دهد – چیزی که من در نظر گرفتم اما برای کمر 33 اینچی به آن نیازی نداشتم. همچنین می‌خواستم مطمئن باشم که می‌توانم از صندلی در مسابقات مسابقه استفاده کنم.

پروژه BRZ Recaro

پس از آن، موضوع نصب صندلی به ماشین وجود داشت که به طرز شگفت انگیزی پر از دردسر بود. مجموعه‌ای گیج‌کننده از مانت‌ها، همه بدون راهنمایی روشن در مورد اندازه‌گیری‌ها، سبک‌های نصب یا حتی قطعات موجود، تصمیم شما را مختل می‌کند. Recaro پایه‌های مخصوص خودرو نمی‌سازد، که کمی موضوع را پیچیده می‌کند. من همچنین در گذشته از پایه‌های صندلی استفاده کرده‌ام که از نظر ساخت و نصب به طرز بدی شکست خوردند.

پس از کمی تحقیق، راه حل عالی را از شرکتی به نام Pro Car Innovations که بیشتر به نام PCI شناخته می شود، پیدا کردم. آنها یک لباس کوچک مستقر در لس آنجلس هستند که قطعات تخصصی خودروهای ساخته شده را می‌سازند و پایه‌های صندلی یکی از کالاهای نان و کره آنهاست. این همه در داخل طراحی و ساخته شده است، و آنها پایه صندلی کشویی BRZ/GR86 به روز شده خود را به من پرتاب کردند که نصب را به طرز مضحکی آسان کرد.

نصب صرفاً با برداشتن صندلی مخروطی و نصب Recaro در جای خود بود. با این حال، دو چیز وجود دارد که باید از آنها آگاه بود: سگک کمربند ایمنی و سنسور کیسه هوا. با نصب Recaro، متوجه شدم که ایمنی اضافی کیسه هوای کارخانه را کنار می‌گذارم، اما نمی‌خواستم چراغی روی داشبوردم باشد.

یک مقاومت 1 واتی 3.3 اهم که در دوشاخه کیسه هوا قرار داده شده است، مشکل را حل می کند، فقط مطمئن شوید که آن را در نوار برق بپیچید تا از عناصر مهر و موم شود. هنگامی که صندلی نصب شد، مطمئن شوید که سیم را از سگک زیر آن بدون فشار دادن خارج کرده و آن را وصل کنید.

پروژه BRZ PCI
پروژه BRZ PCI
BRZ پروژه PCI

سپس مشکل سگک کمربند ایمنی را با یک کشنده کوچک حل کردم زیرا خیلی کوتاه بود و به شدت به سمت صندلی زاویه داشت. راه حل مورد علاقه من نیست، اما سعی می کنم سگک را کمی خم کنم یا در آینده یک سگک متفاوت با دوشاخه سازگار پیدا کنم تا از افزایش دهنده جلوگیری کنم. پس از چند بار تلاش، تکیه و ارتفاع خود را با پایه‌های قابل تنظیم تنظیم کردم، و متوجه شدم که درونی‌ترین حالت از سه موقعیت برای ریل‌های صندلی، برای BRZ با Poe Position بهترین عملکرد را دارد.

Voila. من حداقل دو اینچ پایین تر از استوک نشستم، در نهایت بدنم در ارتفاعی مناسب برای یک ماشین اسپرت بود. با دراز کشیدن مناسب، با اختلاف قابل توجهی راحت تر از روی صندلی بودم. می‌توانستم سفرهای جاده‌ای چهار ساعته انجام دهم، در حالی که صندلی‌های استوک من را مجبور می‌کرد تا ظرف یک ساعت به دنبال میان وعده‌ای باشم. مونتاژ جدید همچنین 36.4 پوند وزن داشت، تقریباً 10 پوند سبک تر از صندلی استوک، با مرکز ثقل پایین تر برای بوت.

پروژه BRZ
پروژه BRZ
پروژه BRZ

مهمتر از همه، من کاملاً در پیچ های پیست به ماشین گیر کرده بودم، و دریافتم که رانندگی در پشت جاده بی نهایت لذت بخش تر است حالا که ناخودآگاه خودم را در مقابل فرمان نگه نمی داشتم. به عنوان یک امتیاز، سوار شدن و خارج شدن از صندلی ها با پایه کشویی کار چندان سختی نیست.

هنگام رانندگی با صندلی جدید، تقریباً هیچ نقطه ضعفی پیدا نکردم، به جز از دست دادن ایربگ جانبی. و یک امتیاز متمایز داشت: صندلی همچنین به دلیل تثبیت بدنه و برش مواد بین پشت و کف ماشین، احساس متفاوت و بهتری به خودرو می‌داد – می‌توانستم حرکات دقیق سیستم تعلیق عقب و فرمان را با استفاده از آن احساس کنم. نوک انگشتان و کف دست هایم به جای تمام دست هایم. و فقط دیدن صندلی در ماشین باعث ایجاد اعتبار فوری در خیابان می شود.

این نشان می دهد که راحتی و موقعیت صندلی چقدر برای یک ماشین اسپرت مهم است. آنها می توانند یک تجربه رانندگی را ایجاد کنند یا شکست دهند. در حالی که BRZ من قبلاً برای رانندگی بسیار خوب بود، اکنون به طور فعال می خواهم آن را رانندگی کنم زیرا محیط خاصی به نظر می رسد. با این حال، مانند همیشه، کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد، و در مرحله بعدی نگاهی به ترمزهای بهتر بیندازیم.



منبع