آئودی از سال 2026 وارد فرمول 1 می شود

مارکوس دوزمان، رئیس هیئت مدیره آئودی در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: «موتور اسپرت بخشی جدایی ناپذیر از DNA آئودی است. فرمول 1 هم یک صحنه جهانی برای برند ما است و هم یک آزمایشگاه توسعه بسیار چالش برانگیز. ترکیبی از عملکرد بالا و رقابت همیشه محرک نوآوری و انتقال فناوری در صنعت ما است. با قوانین جدید، اکنون زمان مناسبی برای مشارکت ماست. به هر حال، فرمول 1 و آئودی هر دو اهداف پایداری روشنی را دنبال می کنند.

اطلاعیه رسمی فاقد اطلاعات در مورد شریک آئودی در فرمول 1 است، هرچند همکاران ما از Motorsport.com گزارش می دهد که سازنده آلمانی قرار است با ساوبر ارتباط برقرار کند. یک معامله بین دو طرف برای اولین بار از زمانی که BMW در پایان سال 2009 F1 را ترک کرد، از ساوبر در سطح کارخانه حمایت خواهد کرد. آئودی می گوید که اعلامیه رسمی در مورد تیمی که با آن کار خواهد کرد قبل از پایان سال منتشر خواهد شد.

بیانیه مطبوعاتی این خودروساز همچنین شامل اطلاعاتی در مورد واحد قدرت آئودی برای فرمول 1 است. این خودرو در مرکز صلاحیت آئودی اسپورت موتور اسپورت در Neuburg ساخته خواهد شد. این مرکز قبلاً دارای نیمکت‌های آزمایشی برای آزمایش موتور F1 است که در حال حاضر آماده‌سازی‌های بیشتری برای برآورده کردن الزامات توسعه پیشرانه F1 در حال انجام است.



منبع

اکنون رسماً رسمی است که آئودی از سال 2026 وارد جذاب ترین سری مسابقات اتومبیلرانی خواهد شد. که طی یک کنفرانس مطبوعاتی در مسابقات جایزه بزرگ فرمول 1 بلژیک در Spa-Francorchamps اعلام شد، ورود این برند به فرمول 1 عمدتاً به دلیل تغییر آتی قهرمانی به پایداری با موارد جدید است. قوانین فنی که از سال 2026 اعمال خواهند شد. هدف نهایی فرمول 1 این است که تا پایان دهه، کربن خنثی شود، که با استراتژی آئودی هماهنگ است.

آئودی همچنین توضیح می‌دهد که پتانسیل بازاریابی عظیمی را در فرمول 1 می‌بیند، زیرا رویدادهای تقویم آن از محبوب‌ترین رویدادها با بیشترین میزان دسترسی در جهان هستند. تنها در سال 2021، بیش از 1.5 میلیارد بیننده تلویزیونی مسابقات این سریال را تماشا کردند و محبوبیت آن در بازارهایی مانند چین و ایالات متحده، مناطق کلیدی آئودی، همچنان در حال رشد است. حضور F1 در رسانه های اجتماعی نیز با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است.