آئودی رسما با ساوبر برای فصل 2026 فرمول 1 همکاری می کند

هربرت دیس، مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن در اوایل ماه می امسال اعلام کرد که پورشه و آئودی هر دو برای فصل 2026 به فرمول 1 خواهند پیوست. این شرکت مستقر در زوفنهاوزن همچنان علاقه مند به شرکت در پرطرفدارترین کلاس موتوراسپرت است، علیرغم اینکه توافقش با ردبول در آخرین لحظه به نتیجه نرسید. در مورد این خودروساز که دفتر مرکزی آن در اینگولشتات است، شریکی در ساوبر پیدا کرده است.

آئودی قصد دارد بخشی از سهام ساوبر را خریداری کند، اما جزئیات بیشتری در حال حاضر در دسترس نیست. ما می دانیم که چهار حلقه واحد نیرو را در سایت Neuburg an der Donau در منطقه Neuburg-Schrobenhausen خواهند ساخت. ساوبر این خودرو را در سایت خود در Hinwil سوئیس مهندسی و خواهد ساخت.

در حال حاضر، اتومبیل های F1 تنها با استفاده از 10 درصد سوخت تجدید پذیر مسابقه می دهند. موتور 1.6 لیتری V6 توربوشارژ در قلب خودروهای مسابقه باقی خواهد ماند. لازم به ذکر است که مقررات F1 2026 افزایش توان الکتریکی تولیدی را تا 50 درصد نسبت به سطوح فعلی افزایش می دهد.

آئودی F1 2026

28 عکس ها

سایت خواهر ما Motorsport.com معتقد است که این تیم به جای نام “آلفا رومئو ریسینگ” که از سال 2019 استفاده می شود، برای فصل های 2024 و 2025 “ساوبر” نامیده می شود. در فصل های موقت بعدی، تیم F1 به استفاده از موتورهای عرضه شده ادامه خواهد داد. توسط فراری قبل از روی آوردن به آئودی در سال 2026.



منبع

طبق توافقی که امروز اعلام شد، آئودی موتورهای ساوبر را از فصل 2026 به بعد عرضه خواهد کرد. به عنوان یک تجدید، مجموعه جدیدی از مقررات در آن سال اجرایی خواهد شد که یکی از مهم ترین آنها تغییر به سوخت کاملا مصنوعی برای موتور احتراقی است. اولین آزمایشات با موتور کاملاً جدید قرار است در سال 2025 انجام شود.