آئودی RS Q E-Tron E2 یک اتومبیل مسابقه آفرود به روز شده برای داکار است

اولین حضور RS Q e-tron E2 در ماه اکتبر در رالی مراکش برگزار می شود. به شرطی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، آئودی E2 را برای سال 2023 به داکار می فرستد. و اگر علاقه مند به عملکرد برقی بیشتر هستید، پادکست Rambling About Cars با دوج چارجر Daytona SRT مفهومی EV را بررسی کنید.

آئودی RS Q E-Tron E2

E2 بخش زیادی از گلگیرهای جلو و عقب را در خود جای داده و به جای آن طراحی چرخ باز با پسوندهای بزرگ را انتخاب می کند که به محافظت از کابین خلبان در برابر زباله کمک می کند. اگر صحبت از آن شد، منطقه کابین خلبان کمی گسترده‌تر است و بدنه آن هم در جلو و هم در عقب باریک‌تر است، بی شباهت به یک قایق نیست.

زیر پوست، e-tron E2 همچنان از یک موتور احتراقی به عنوان افزایش برد با دو موتور الکتریکی استفاده می کند که نیرو را به محورهای جلو و عقب ارسال می کند. برای صرفه جویی در مصرف انرژی، آئودی برخی از سیستم‌های داخلی را برای مصرف انرژی کمتر بهینه کرد. راننده و کمک راننده همچنین دارای مجموعه به روز شده ای از صفحه نمایش های دیجیتال هستند که اطلاعات حیاتی و عملکرد خودرو را در چهار حالت کار سازماندهی می کند. این حالت ها به راحتی از طریق یک سوئیچ چرخشی قابل دسترسی هستند و همه چیز از فعال کردن محدود کننده های سرعت و چراغ های راهنما گرفته تا عیب یابی مشکلات را شامل می شوند.

آئودی RS Q E-Tron E2

آئودی با RS Q e-tron خود، عملکرد الکتریکی و خارج از جاده را به خوبی ترکیب کرد. خودروی مسابقه ای اختصاصی برای مدیریت محیط های طاقت فرسا مسابقات استقامتی خارج از جاده ساخته شد و در واقع در اولین مسابقه خود در مارس 2022 در چالش صحرای ابوظبی برنده شد. آئودی از این تجربه استفاده کرده و EV را به آفرود خطرناکی که در اینجا مشاهده می‌شود، تبدیل کرده است، که به سادگی با نام RS Q e-tron E2 شناخته می‌شود.

12 عکس ها

نتیجه بدنه ای است که وزن خود را نسبت به نسل قبلی خود کاهش می دهد و در عین حال مشخصات آیرودینامیکی بهتری را ارائه می دهد. مرکز ثقل نیز پایین‌تر است، و در حالی که تغییرات به حداکثر سرعت RS Q e-tron اضافه نمی‌کند (به صورت الکترونیکی به 106 مایل در ساعت در هر مقررات محدود می‌شود)، اما کشش را تا 15 درصد کاهش می‌دهد. این بدان معناست که انرژی کمتری برای پیشبرد بیشتر مورد نیاز است و این همیشه در مورد خودروهای برقی خوب است.

در یک نگاه، ممکن است کسی متوجه دامنه کامل آنچه تغییر شده است نباشد. نمای بیرونی خاکستری با تزئینات نارنجی و سقف عظیم فوراً به عنوان ویژگی های اصلی توجه را به خود جلب می کند، اما در واقع E2 از بدنه کاملاً جدیدی استفاده می کند. مدیر طراحی آئودی برای RS Q e-tron اکسل لوفلر می گوید که هیچ قطعه ای از بدنه اصلی وجود ندارد که دوباره استفاده شود.



منبع