آلفارومئو به ما می‌گوید جولیا جدید به نظر بمب است


اگر می خواهید یک دوج چارجر جدید با طعم ایتالیایی داشته باشید، باید تا سال 2026 که قرار است نسل بعدی جولیا عرضه شود، صبر کنید. در مصاحبه با همکارانمان در موتور 1 ایتالیاژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیر عامل آلفارومئو جزئیات اولیه در مورد سدان اسپرت آینده را به اشتراک گذاشت. این خودرو بر روی همان پلتفرم STLA Large شارژر 2024 اما با طراحی کاملاً متفاوت سوار خواهد شد.

در صحبت با مطبوعات ایتالیایی در رویدادی که در Arese در موزه آلفارومئو برگزار شد، رئیس این شرکت می‌گوید طراحی قفل شده است. آنها در دو سال گذشته روی استایل خودرو کار کرده‌اند و به ما قول نتیجه داده شده است. چیزی کمتر از استثنایی نیست: “چیزی که ما طراحی کردیم یک بمب است، ما نمی توانستیم سبک این ماشین را بدون اینکه کاملاً عاشق آن باشیم نهایی کنیم. و اکنون هستیم!”

رندر آلفارومئو جولیا 2026 توسط Motor1

رندر آلفارومئو جولیا 2026 توسط Motor1

رندر آلفارومئو جولیا 2026 توسط Motor1

رندر آلفارومئو جولیا 2026 توسط Motor1

جولیای جدید بار دیگر با Stelvio دوقلوی خواهد شد و هر دو خودرو در کارخانه کاسینو تولید خواهند شد. آلفارومئو به ما گفت که این SUV اولین خودرویی خواهد بود که در سال 2025 به فروش می رسد و حدود یک سال بعد همتای سدان آن به فروش می رسد. از ایمپاراتو پرسیدیم که Stellantis چگونه جولیا جدید را از چارجر جدا می کند. هونچوی سر آلفارومئو به ما گفت که پلتفرم STLA Large از نظر طول کلی، فاصله بین دو محور، عرض، ارتفاع و غیره انعطاف پذیری زیادی را ارائه می دهد.

باید دید که آیا جولیای بعدی به فرمول سنتی سدان سه جعبه ای پایبند خواهد بود یا همان طور که قبلاً توسط مقامات این شرکت اشاره شده بود، از یک شبح فست بک متمایز استفاده خواهد کرد. اگر سناریوی دوم همان چیزی باشد که آلفارومئو در ذهن دارد، این شکل می‌تواند مشابه سایر محصولات استلانتیس مانند پژو 4008 و سیتروئن C5 X باشد.

اگرچه گزارش‌هایی مبنی بر اینکه Giulia و Stelvio فقط برقی می‌شوند وجود دارد، این درست نیست. پلتفرم STLA Large طوری طراحی شده است که هم موتورهای احتراقی و هم پیشرانه های الکتریکی را در خود جای دهد – همانطور که در دوج شارژر جدید نشان داده شده است. در نتیجه، دو مدل آلفارومئو با قدرت ICE و EV و ترکیبی از هر دو با یک مجموعه هیبریدی عرضه خواهند شد.

Alfa Romeo Stelvio (2026)، رندر Motor1.com

رندر آلفارومئو استلویو 2025 توسط Motor1

Alfa Romeo Stelvio (2026)، رندر Motor1.com

رندر آلفارومئو استلویو 2025 توسط Motor1

تا سال 2027، آلفارومئو نسخه‌های کاملاً الکتریکی تمام مدل‌ها را خواهد داشت. کراس اوور کوچک میلانو در 10 آوریل، زمانی که اولین نمایش جهانی برنامه ریزی شده است، توپ را دریافت خواهد کرد. پس از اینکه جولیا و استلویو در چند سال آینده راه‌اندازی آلایندگی صفر را دریافت کردند، شاسی‌بلند بزرگ‌تر در نیمه دوم دهه می‌تواند دنبال شود. از طرف دیگر، ایمپاراتو پیشنهاد کرد که ممکن است یک سدان بزرگ بهینه سازی هوا باشد، اما تصمیم نهایی تا پایان سال جاری گرفته نخواهد شد. هر مدلی که چراغ سبز دریافت کند، قبل از سال 2028 به فروش نخواهد رسید.

برترین‌های آلفا همچنین به احیای نام Duetto برای یک خودروی الکتریکی جمع‌وجور، احتمالاً کوپه و/یا کانورتیبل اشاره کردند: “آلفا رومئو تنها برندی است که می‌تواند خودرویی با قیمت 30000 یورو تا 2 میلیون یورو بسازد. شما می‌توانید فقط یک Duetto را تشکیل نمی دهید، اما اگر یک بخش C بسازید [car] شما می توانید یک نسخه کوپه یا اسپایدر بسازید که انجام آن کار بسیار خوبی خواهد بود. صدای سکوت.”

خارجی_تصویر

اگر به اعداد فروش نگاه کنیم، آلفارومئو در مسیر درستی قرار دارد، زیرا محموله‌ها در سال 2023 رشد 30 درصدی داشته است. از آنجایی که میلانو سطح ابتدایی اواخر امسال وارد نمایندگی‌ها می‌شود، سال 2024 نیز سالی عالی خواهد بود. با آمدن Stelvio (2025) و Giulia (2026) جدید، بخش دوم دهه می تواند شکوفایی آلفا را به یک رقیب واقعی برای trifecta آلمانی تبدیل کند.

هنگامی که FCA و PSA با هم ادغام شدند، Stellantis قول داد که با سرمایه گذاری به مدت 10 سال، تمام 14 برند را زیر چتر شرکت خود نگه دارد. آلفارومئو هجوم نقدی زیادی برای اصلاح خط تولید خود دریافت کرد و همین امر در مورد سایر برندهای مشکل دار ایتالیایی مانند مازراتی، فیات، لانچیا و آبارث نیز اتفاق می افتد. حتی برند لوکس فرانسوی DS Automobiles فعلاً در حال ماندن است.



منبع