آلفارومئو جولیا و استلویو از هیبریدیزاسیون صرف نظر کرده و به خودروهای برقی روی می آورند

جولیا و استلویو برای همیشه در صدر خط تولید باقی نخواهند ماند، زیرا آلفارومئو در حال تولید مدل بزرگتری است که قرار است در سال 2027 وارد بازار شود.



منبع

چرا؟ زیرا مهندسی پلتفرم جورجیو برای قرار دادن پیشرانه هیبریدی پلاگین بسیار گران بود. یک راه‌اندازی هیبریدی ملایم با استفاده از فناوری 48 ولت از نظر فنی برای این تجدید نظر در اواسط چرخه امکان‌پذیر بود، اما کاهش CO2 انتشار گازهای گلخانه ای برای توجیه افزایش قیمت درخواستی بسیار ناچیز بود.

در نتیجه، آلفارومئو از هیبریدسازی جولیا و استلویو به کلی صرف نظر خواهد کرد. طبق گفته Guzzafame، مدل‌های نسل بعدی که اواخر این دهه وارد بازار می‌شوند، «به احتمال زیاد» دارای یک پیشرانه کاملاً الکتریکی خواهند بود. با توجه به اینکه آلفا قبلاً متعهد شده است که از سال 2027 فقط خودروهای برقی را در اروپای بزرگ، آمریکای شمالی و چین بفروشد منطقی است. شرکت مادر Stellantis موتور احتراقی را در اروپا تا پایان این دهه متوقف خواهد کرد.

Guzzafame ادامه داد که افراد کمتری این وسایل نقلیه را می خرند “زیرا مالیات بر آن وجود دارد زیرا مردم دیگر آزاد نیستند با آن ماشین تردد کنند.” او به طور خاص به فرانسه اشاره کرد که در آن مدل‌های جولیا و استلویو با «مالیات‌هایی هستند که وجود دارد [beyond] آنچه مردم می خواهند خرج کنند.”

این ما را به مشکلات آلفارومئو با سدان جولیا و استلویو SUV می‌رساند، زیرا این دو خودرو برای افراد بیشتری در اتحادیه اروپا از دسترس خارج می‌شوند. افزایش روزافزون مالیات بر خودروهای آلاینده، مشتریان را در کشورهای اتحادیه اروپا مجبور می‌کند مدل‌های دیگری را در نظر بگیرند: «در بازارهای خاصی اکنون نمی‌توانید خودرو تحویل دهید. [that emits] 200 گرم در کیلومتر CO2. اکثر مردم آن را نمی‌خرند.»

زمانی که آلفارومئو ماه گذشته جولیا و استلویو 2023 به روز شده را در اروپا معرفی کرد، تغییرات به طراحی و نمایشگر دیجیتالی درایور محدود شد. یک سریال ویژه Competizione نیز اعلام شد، اما چیزی برای نوشتن در مورد آن نیست. هیچ اشاره ای به تغییر موتور وجود نداشت و اکنون می دانیم که چرا. دانیل گوزافام، رئیس محصول، به مجله استرالیایی گفت کارشناس خودرو این خودروساز قصد ندارد این دو خودروی لوکس سایز متوسط ​​را برقی کند.