آلپینا B7 متوقف شد و جانشینی نخواهد داشت

در یک پست رسمی در فیس بوکآلپینا بلژیک اعلام کرد B7 نهایی مونتاژ شده است و “دوران BMW Alpina B7 در کارخانه خودروسازی آلپینا به پایان می رسد.” خودروساز آلمانی مستقیماً این موضوع را بیان نمی کند، اما از اعلامیه، این تصور را داریم که در حال حاضر هیچ جایگزینی در حال توسعه نیست. آلپینا حتی نگاهی گذشته‌نگر به سدان گران‌قیمت دارد و می‌گوید اکنون نگاهی دارد به خودروهای شگفت‌انگیزی که در Buchloe بر اساس BMW سری 7 به وجود آمدند.

Alpina B7 اکنون تاریخ ساز شده است و حداقل در حال حاضر هیچ جایگزینی مستقیمی برای آن برنامه ریزی نشده است. در پایان سال 2025، آلپینا به یک قرارداد جدید با بی‌ام‌و تغییر خواهد داد که احتمالاً استراتژی شرکت را در مورد مدل‌هایی که اصلاح می‌کند با سری 7 تغییر خواهد داد. اظهارات اخیر مقامات BMW نیز B3 را با مشکل مواجه کرده است، اگرچه هیچ چیزی برای خودروی مبتنی بر سری 3 تایید نشده است.

این پایان راه برای یکی از بهترین سدان های پرفورمنس در جهان است. در حالی که شرکت باواریایی از سری G11/12 به نسل جدید G70 تغییر مسیر می دهد، آلپینا با سالن B7 مبتنی بر BMW سری 7 خداحافظی می کند. به نظر می رسد آلپینا که اکنون به طور کامل در اختیار بی ام و قرار دارد، جانشینی برای کروزر لوکس سریع برنامه ریزی نکرده است.



منبع آلپینا B7 2020

با نسل جدید G70 سری 7، به نظر می رسد که این شرکت مستقر در Buchloe به پلتفرم برای تغییرات عملکردی و لوکس دسترسی نخواهد داشت. پرچمدار جدید باواریا در اشکال احتراقی و الکتریکی در جولای سال جاری تولید شد و فروش آن اواخر پاییز امسال آغاز می شود. ب ام و اکنون حتی قطعات محرک الکتریکی i7 را در کارخانه خود در دینگولفینگ تولید می کند، جایی که می توان سالانه تا 500000 خودروی الکتریکی را مونتاژ کرد.

در مورد آلپینا، این خودروساز با عملکرد بالا تمرکز خود را به سمت خودروهای شاسی بلند معطوف کرده و یکی از جدیدترین محصولات این شرکت XB7 است که به شدت اصلاح شده است. با چهره ای جدید و قدرتی بیشتر از قبل، باربری خانوادگی پرفورمنس اکنون در ایالات متحده با قیمت 145000 دلار بدون هزینه 995 دلاری به فروش می رسد. اولین تحویل در ماه های اول سال آینده برنامه ریزی شده است.