اتوبوس رنگارنگ مرسدس چگونه تیم های فوتبال جام جهانی در سال 1974 سفر کردند

جام جهانی 2022 در قطر در 20 نوامبر 2022 آغاز می شود. مرسدس بنز از این رویداد بزرگ به عنوان فرصتی برای برجسته کردن یکی از اتوبوس های ویژه خود در جام جهانی 1974 در آلمان غربی استفاده می کند (کشور در آن زمان هنوز تقسیم شده بود).

اتوبوس مرسدس بنز O 302 از جام جهانی فوتبال 1974

در آن زمان تنها 16 تیم ملی به جای 32 تیم امروزی در مسابقات شرکت کردند. مرسدس اتوبوس ها را برای جابجایی جوخه ها تهیه کرد و هر کدام از آنها را به این سایه پر جنب و جوش زرد و رنگ پرچم کشور مربوطه رنگ آمیزی کرد. علاوه بر نمای بیرونی روشن، طلسم های تیپ و تپ جام جهانی 74 در شیشه عقب قرار دارند.

اتوبوس جام جهانی در موزه مرسدس نمونه معتبری نیست. پس از مسابقات، وسایل نقلیه بیرونی خاص خود را از دست دادند و به خدمات عادی بازگشتند. ردیابی نسخه اصلی برای این برند غیرممکن بود، بنابراین شرکت یک ماکت دقیق برای نمایش آن ساخت.

طرح رنگ روکش مبلمان ترکیبی از پارچه قرمز و نارنجی در دهه 1970 است. یک پوشش سفید روی هر تکیه گاه سر قرار دارد. به گفته مرسدس، همه بازیکنان تیم آلمان غربی صندلی هایی در اتوبوس تعیین کرده بودند.

تیم آلمان غربی در جام جهانی 1974 با شکست 2-1 هلند در فینال قهرمان جام جهانی شد. شاید اتوبوس راحت به آنها کمک کرد قبل از بازی آرام بمانند تا بتوانند پیروزی بزرگ را به دست آورند.

در داخل، مرسدس بنز این اتوبوس ها را با امکانات رفاهی برای راحت نگه داشتن بازیکنان در حین سفر به بازی ها بارگذاری کرد که برخی از آنها امروز مناسب نیستند. هر صندلی یک زیرسیگاری جداگانه داشت. همچنین، یک شیر آبجو در پشت وجود داشت. امکانات رفاهی شامل استریو Blaupunkt با عرشه کاست بود. تهویه هوا تیم ها را راحت نگه می داشت.

مرسدس بنز O 302 را در اوایل سال 1965 معرفی کرد و بیش از 32000 دستگاه در طول دوره تولید ساخت. مشتریان می توانند انواع موتورهای دیزلی تنفس طبیعی چهار و شش سیلندر با توان خروجی از 125 اسب بخار (93 کیلووات) تا 236 اسب بخار (176 کیلووات) را سفارش دهند. سیستم تعلیق بادی در سال 1971 پس از اینکه قبلاً یک آپشن بود، استاندارد شد.



منبع