استاندارد یورو 7 کاهش می یابد تا هزینه های کمتری برای خودروسازان کاهش یابد

استانداردهای یورو 7 قرار بود استانداردهای آلایندگی همه خودروها و وانت ها را با استانداردهایی که در حال حاضر برای خودروهای بنزینی تحت استاندارد یورو 6 در اروپا وجود دارد، یکسان کند. طبق مقررات بازنگری شده، اتحادیه اروپا می خواهد هزینه های تحقیق و توسعه خودروسازان را برای ایجاد موتورهای جدید تمیزتر با توجه به ممنوعیت فروش موتورهای احتراق داخلی در سال 2035 به حداقل برساند. یا به بیان ساده، اتحادیه اروپا نیازی به درخواست از شرکت ها برای سرمایه گذاری میلیاردها دلار در موتورهای احتراقی جدید نمی بیند که اندکی سبزتر از موتورهای موجود خواهند بود و تنها برای چند سال در فروش باقی خواهند ماند.

طبیعتاً، این چرخش جدید به سرعت واکنش‌های متفاوتی را از سوی انجمن‌ها و مشاغل مختلف به همراه داشت. در حالی که صنعت خودرو بر این باور است که سرمایه‌گذاری‌های جدید «منابعی را که باید برای برق‌رسانی هزینه کنیم را جذب می‌کند»، سازمان غیردولتی حمل‌ونقل و محیط‌زیست فکر می‌کند که بررسی پیشنهادی EC از مقررات به این معناست که «سود خودروسازان بر سلامت میلیون‌ها اروپایی اولویت دارد».

سیاسی یک نسخه از قانون یورو 7 کمیسیون اروپا را به دست آورده است که می گوید “بررسی نهایی” در قوانین جدید بر اساس “شرایط ژئوپلیتیکی و اقتصادی فعلی انجام شده است.” به طور کلی، به نظر می رسد که کمیسیون می خواهد فشار در صنعت را کاهش دهد، که از نظر تئوری می تواند منجر به “مسائل مقرون به صرفه برای مصرف کنندگان در شرایط کلی تورم بالا” شود.

انتظار می‌رود نسخه نهایی قوانین جدید در 9 نوامبر منتشر شود. استانداردهای یورو 7 چندین بار به تعویق افتاده و قرار بود در 28 اکتبر منتشر شود. انتظار می‌رود استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای در قاره اروپا اجرایی شود در سال 2025 یا 2026



منبع

صنعت خودرو به طور فعال علیه کاهش آلایندگی بسیار سختگیرانه ای که قرار بود با استانداردهای آلایندگی یورو 7 در اواسط این دهه معرفی شود، لابی کرده است. به نظر می رسد که این روند منجر به این خواهد شد که کمیسیون اروپا احتمالاً مقررات آتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و در نتیجه اطمینان حاصل شود که خودروسازان مجبور به سرمایه گذاری هنگفت نخواهند بود.