استون مارتین والکری و سنا مک لارن فول کربن در لندن سروصدا کردند

چه کسی به نمایشگاه‌های اتومبیل نیاز دارد وقتی می‌توانید به سادگی در خیابان‌های لندن قدم بزنید تا مدل‌های گران‌قیمت را ببینید؟ یک فستیوال خودرو در تمام طول سال، پایتخت بریتانیا معمولاً میزبان عجیب‌ترین وسایل نقلیه در جهان است و این روزها ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که به دو محصول محلی برخورد کنید. این استون مارتین والکری زرد رنگ که تصور می‌شود اولین خودرویی است که به یک مشتری بریتانیایی تحویل داده می‌شود، تنها یکی از 150 هایپرکار جاده‌ای است که ساخته می‌شود.

این ویدیو که یک والکری را نشان می‌دهد که به توپاز دیتیلینگ می‌رسد، به ما این ایده را می‌دهد که صدای V12 حتی زمانی که ماشین به سختی در حال حرکت است چقدر بی‌رحمانه است. دور موتور 6.5 لیتری Cosworth تنفس طبیعی به 11000 دور در دقیقه می رسد و با سیستم هیبریدی توسعه یافته توسط Rimac کار می کند تا خروجی ترکیبی 1140 اسب بخار را ارائه دهد. در اینجا کوپه مشخص شده است، اما AM همچنین در حال ساخت یک Valkyrie Spider با 85 نسخه در هر دو پیکربندی فرمان چپ و راست است.

اگرچه مک لارن سنا قدیمی‌تر است، اما با نسخه کمیاب‌تر با بدنه کامل فیبر کربنی روبرو هستیم. پیپ‌های Woking 500 واحد تولید کردند، اما این سنا در واقع کمیاب‌تر از Valkyrie است. عملیات ویژه مک لارن (MSO) نسخه کربن لخت را به 5 خودرو محدود کرد و همانطور که در تصاویر مطبوعاتی دیده می شود، هایپرکار “برهنه” دارای لهجه های زرد و کالیپرهای ترمز سبز است.

طبق گفته های موجود، این برند مستقر در گایدون تقریباً 27 خودرو از مجموع 38 خودروی مونتاژ شده را تحویل داده است. اتوموبیل. برخی از این نمونه‌های اولیه با مشکلات نرم‌افزاری مواجه شده‌اند، اما لارنس استرول، رئیس استون مارتین می‌گوید مشتریان با این وجود از هایپرکارهای خود لذت می‌برند.

Senna by MSO کمتر از 67 قسمت بدنه ساخته شده از فیبر کربن دارد که تقریباً 1000 ساعت طول کشید تا تولید شود، به علاوه 250 ساعت دیگر برای پوشش زرد خورشیدی. آن چرخ های قفل مرکزی را می بینید؟ این مجموعه که توسط MSO نیز ساخته شده است، از ترکیب فیبر کربن و آلومینیوم استفاده می کند تا 10 درصد سبک تر از چرخ های سنا موجود باشد. وزن هر کدام فقط 7.5 کیلوگرم (16.5 پوند) است.

از تعداد بی شماری (کم و بیش، تقریبا) مک‌لارن‌های ویژه‌ای که در سال‌های اخیر دیده‌ایم، سنا یکی از تماشایی‌ترین آنهاست. استایل آن برای همه مناسب نیست، اما هدف اصلی در طول توسعه، به حداکثر رساندن راندمان آیرودینامیکی بیش از هر چیز دیگری بود. جزئیات زرد و سبز از پوشش کلاه آیرتون سنا برای خودرویی الهام گرفته شده است که قیمت برچسب اصلی آن 1,050,000 پوند یا 300,000 پوند بیشتر از سنا استاندارد بود.



منبع