استون مارتین DB5 محصول 1964 شان کانری در حراجی به قیمت 2.4 میلیون دلار فروخته شد.


استون مارتین DB5 اولین خودروی جیمز باند نبود، اما مطمئناً نمادین ترین است و در مجموع در هشت فیلم 007 ظاهر شد. به حدی که جیمز باند اصلی، سر شان کانری فقید، تا زمان مرگش در سال 2020 صاحب یکی از آنها بود. همان DB5 در یک حراجی به مبلغ هنگفتی به مبلغ 2,425,000 دلار در هفته اتومبیل مونتری فروخته شد.

DB5 فروخته شده در سال 1964 از املاک کانری عرضه شد و بخش قابل توجهی از درآمد حاصل از آن به صندوق خیریه شان کانری اختصاص داشت. حراج های پیکان گسترده.

خریدار ناشناس جدا از داشتن بخشی از تاریخ، می تواند از رانندگی شخصی با قهرمان فرمول 1 سر جکی استوارت به عنوان بخشی از بسته لذت ببرد. استوارت و کانری دوستان دیرینه ای بودند.

DB5 اولین بار در انگشت طلا در سال 1964. گرند توری که اخیراً فروخته شد، با تمام سلاح‌ها و وسایلی که ماشین باند به آن‌ها شناخته شده بود، عرضه نشد. این در واقع در فیلم مورد استفاده قرار نگرفت، بلکه یک وسیله نقلیه شخصی بود که توسط کانری در سال 2018 خریداری شد. در شرایط بکر بود و در اصل با رنگ مشکی رنگ آمیزی شده بود، اما به رنگ سایه خاکستری برفی مجدداً رنگ آمیزی شد تا با اتومبیل هایی که مامور 007 در فیلم رانندگی می کرد مطابقت داشته باشد. .

بر اساس گزارش ها، DB5 در خانه کانری در سوئیس نگهداری می شد. این بازیگر عاشق ماشین بود اما هرگز نتوانست از وسیله نقلیه لذت ببرد زیرا سفر به اروپا با سن او سخت تر شد. کانری تا زمان مرگش در اکتبر 2020 در 90 سالگی در باهاما مستقر بود.

در سال 2018 استون مارتین اعلام کرد که مدل های ادامه دار DB5 را خواهد ساخت. در مجموع 25 نمونه با قیمت 3.5 میلیون دلار ساخته شد که شامل تمام ابزارهایی است که در فیلم دیده می شود. تولید در سال 2019 آغاز شد.



منبع