اسکالار SC1 یک خودروی مسابقه ای تویوتا GR86 EV با قدرت 328 اسب بخار است که در SEMA عرضه شد

به جز خودروهای برقی – به گفته مهندس ارشد تویوتا GR86، تویوتا هنوز یک GR EV معرفی نکرده است و برنامه‌ای برای معرفی در آینده نزدیک وجود ندارد.

Scalar Performance که در نمایشگاه SEMA 2022 در لاس وگاس معرفی شد، اکنون برنامه‌هایی را برای کسانی می‌پذیرد که می‌خواهند یکی از ده نسخه سریالی Founders Limited Edition را دریافت کنند. قیمت تا این لحظه توسط شرکت فاش نشده است.



منبع 12 عکس ها

تمام اخبار مربوط به SEMA Show را مشاهده کنید

اسکالار می گوید که SC1 اولین ماشین مسابقه آماتور آماتوری تمام الکتریکی است. همچنین این اولین وسیله نقلیه برقی مسابقه ای باشگاهی است که توسط انجمن ملی ورزش خودرو (NASA) برای مسابقات اتومبیلرانی تور جاده ای تایید شده است. در تابستان 2023 وارد پیست خواهد شد.

علاوه بر نشان‌ها و بدنه‌های لازم برای مسابقه، Scalar SC1 از موتور 2.4 لیتری FA24D H4 تویوتا GR86 که در جلو قرار دارد، چشم پوشی می‌کند و آن را با یک موتور Hypercraft Stealth EV در محور عقب جایگزین می‌کند. این پیشرانه تا 12000 دور در دقیقه می چرخد ​​و تا 328 اسب بخار (245 کیلووات) و 345 پوند فوت (468 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند.

انرژی از یک بسته باتری 65 کیلووات ساعتی Hypercraft گرفته می شود که تا 45 دقیقه مسابقه مداوم را امکان پذیر می کند. با توجه به SCR، با شارژ سطح 3 (150 کیلووات)، شارژ کمتر از 20 دقیقه طول می کشد. وزن خودروی مسابقه ای 3040 پوند (1379 کیلوگرم) است.

سما نمایش

از زمان تولد Gazoo Racing، تویوتا نشان GR را بر روی چندین خودروی عرضه شده در کشورهای مختلف، اغلب به عنوان مدل‌های اصلاح‌شده، زده است. مدل‌های تمام عیار GR حتی این نشان را به عنوان نام رسمی خود دارند، یعنی GR Supra، GR Corolla، GR Yaris و GR 86.

اما اگر مشتاق یک تویوتا با باتری هستید که برای مسابقات طراحی شده باشد، Scalar Performance به تازگی SC1 را عرضه کرده است – اولین ماشین مسابقه تور آماتور تمام الکتریکی بر اساس GR86.