افزایش قیمت دیوانه کننده خودروهای جدید در سال های اخیر

در بسیاری از کشورهای اروپایی، رشد چشمگیرتر بود. در سراسر آلمان، ایتالیا، فرانسه، بریتانیا، اسپانیا، هلند و نروژ، میانگین قیمت یک خودروی جدید در سال 2015 35500 یورو (36037 دلار) بوده است. در این سال، تا ژوئن، متوسط ​​قیمت خرده فروشی خودروهای موجود 44101 یورو (44769 دلار). این افزایش قابل توجهی است که نشان دهنده میزان توجه تولیدکنندگان به بخش های خودرویی با قیمت بالاتر است.

به طور کلی، یک راننده باید تا 55821 یورو (56666 دلار) برای یک ماشین الکتریکی جدید در اروپا بپردازد. این قیمت در ایالات متحده حتی بیشتر از 63864 دلار در ایالات متحده است که چین در چین 31829 دلار ارزان تر است. با صرف نظر از شکاف بزرگ بین دومی و غرب، واقعیت برای مصرف کنندگان این است که خودروهای الکتریکی هنوز یک جایگزین جدی مقرون به صرفه برای افزایش قیمت خودروهای بنزینی نیستند.

این فقط این نیست که کدام خودرو را انتخاب کنید و چه مدت برای آن صبر کنید. همچنین به این بستگی دارد که شما برای همان ماشینی که چند سال پیش می توانستید آن را تهیه کنید، چقدر بیشتر می پردازید.

Motor1 Numbers قیمت خودروهای جدید
Motor1 Numbers قیمت خودروهای جدید

خرید یک ماشین کاملاً جدید دشوارتر از همیشه شده است. علاوه بر مشکلات در دسترس بودن ناشی از محدودیت های زنجیره تامین و کمبود نیمه هادی ها، افرادی که به دنبال خودروی جدید هستند با افزایش قیمت قابل توجهی روبرو هستند.

برندهایی که در اروپا و ایالات متحده می فروشند، وسایل نقلیه الکتریکی خود را به عنوان خودروهای درجه یک، با تمرکز بر بخش های رده بالا، قرار داده اند. اکثر محصولات موجود در این بازارها در واقع سدان ها و SUV های لوکس هستند، اگرچه این روند با معرفی خودروهای ارزان قیمت تر مانند SUV های کوچک، خودروهای شهری و خودروهای کاربردی شروع به تغییر کرده است.

وضعیت بسیار پیچیده است، به خصوص در اروپا و ایالات متحده. تحقیقات انجام‌شده توسط JATO Dynamics نشان می‌دهد که میانگین قیمت خرده‌فروشی (به استثنای هر نوع تخفیف، تبلیغات یا مشوق عمومی) برای خودروهای بنزینی موجود در ایالات متحده بین سال‌های 2015 تا 2022 14 درصد افزایش یافته است. طبق توصیه‌های شرکت، قیمت از 39143 دلار در سال 2015 به 44641 دلار در سال جاری رسید. این بیش از 5000 دلار در تنها هفت سال است.

خودروهای احتراق داخلی و افزایش قیمت های وحشتناک

در حالی که خرید خودروهای بنزینی اکنون برای بخش بزرگی از مردم چالش برانگیزتر است، اما همتایان برقی آنها در موقعیت بهتری نیستند. به جز نروژ و در برخی موارد چین، بقیه جهان هنوز نمی توانند اکثر مدل های باطری موجود امروز را بخرند. اگر مشوق های برخی دولت ها نبود، وضعیت برای رشد تقاضا برای این خودروها بسیار متفاوت بود.

در مقابل، بازار چین در سال‌های اخیر تنها شاهد افزایش اندک 5 درصدی بوده است، عمدتاً به دلیل گسترش عرضه به بخش‌های پایین‌تر. خودروهای میکرو و شاسی‌بلندهای کوچکتر بین سال‌های 2015 و 2022 قیمت‌ها را افزایش دادند.

وسایل نقلیه الکتریکی هنوز یک جایگزین نیستند

برای مثال، در کشورهایی مانند نروژ، این تغییر به ویژه با افزایش سرسام آور قیمت ها از 42199 یورو (42838 دلار) به 68677 یورو (69707 دلار) قابل توجه بود. این افزایش 63 درصدی است و نتیجه قانونی است که به وضوح قصد دارد فروش خودروهای احتراق داخلی را حذف کند. در بازارهای دیگر مانند بریتانیا، کاهش ارزش پوند انگلیس افزایش قیمت را تسریع کرد، از 32247 پوند (37409 دلار) در سال 2015 به 46230 پوند (53631 دلار) تا پایان ژوئن 2022.

Motor1 Numbers قیمت خودروهای جدید

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو JATO Dynamics است.



منبع در نتیجه، صنعت و مصرف کنندگان با چالش بزرگ ممنوعیت خودروهای آلاینده و ترویج خودروهای پاک روبرو هستند و در عین حال راه حلی مقرون به صرفه برای توده ها ارائه می کنند. چین این کار را می کند. غرب باید توجه کند.