اوبر وسایل نقلیه خودران متحرک را به ناوگان سواری، غذا اضافه می کند

نوآ زیچ، رئیس جهانی خودران اوبر، گفت: “گستره این مشارکت، نقش مهمی را که وسایل نقلیه خودران مشترک در آینده حمل و نقل ایفا خواهند کرد، و در استراتژی اوبر برای تبدیل شدن به پلت فرم جهانی برای کمک به شما برای رفتن به هر جایی و به دست آوردن هر چیزی، نشان می دهد.” تحرک و تحویل

وسایل نقلیه خودران یک فناوری وعده داده شده برای مدت طولانی است که برای ارتباط جریان اصلی تلاش کرده است. این وسایل نقلیه قبل از اینکه رایانه همه را به اطراف هدایت کند با موانع قابل توجهی روبرو هستند، اما این یک گام به سوی آینده است.



منبع

اوبر قبلا در مورد وسایل نقلیه خودران تحقیق می کرد، اما این بخش را در سال 2020، سه سال پس از یک سال، فروخت. موشنال یک سرمایه گذاری مشترک بین آپتیو و هیوندای است، به همین دلیل است که این شرکت در بیشتر ناوگان خود از کراس اوورهای هیوندای استفاده می کند. مشخص نیست که این دو ابتدا خدمات خود را در کجا گسترش خواهند داد، زیرا ایالت ها الزامات مختلفی برای وسایل نقلیه خودران دارند.

این اولین همکاری مشترک اوبر و موشنال نیست. در ماه می، موشنال تحویل سفارشات Uber Eats را در سانتا مونیکا، کالیفرنیا با کراس اوورهای خودران هیوندای Ioniq 5 آغاز کرد. این دو برنامه آزمایشی را برای مطالعه نحوه تعامل مشتریان با این فناوری طراحی کردند و به گفته موشنال که خدمات را به رستوران‌های دیگر نیز گسترش داده است، با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شد. قرارداد 10 ساله جدید به این دو اجازه می دهد تا تحویل خودران Uber Eats را به شهرهای دیگر گسترش دهند.

کارل ایگنما، رئیس و مدیرعامل موشنال، گفت: «این توافقنامه برای پذیرش گسترده رباتاکسی مفید خواهد بود. این مشارکت به Motion امکان دسترسی به بینش های کلیدی Uber را می دهد که به شرکت AV کمک می کند تا وسایل نقلیه خود را “استقرار استراتژیک” کند.

اطلاعاتی که موشنال از اوبر به دست می‌آورد به کاهش مایل‌های غیرضروری و خرابی خودرو کمک می‌کند. این باید منجر به بهبود خدمات برای مشتریان، کاهش وزن و کاهش هزینه ها شود. این اطمینان حاصل می کند که وسایل نقلیه بیشترین زمان را برای ایجاد درآمد صرف می کنند.

اوبر در حال بازگشت به خودروهای خودران است. شرکت حمل و نقل و تحویل غذا اعلام کرده است که قراردادی 10 ساله با موشنال امضا کرده است تا به اوبر وسایل نقلیه خودران برای خدمات خود ارائه دهد. این دو انتظار دارند اولین سفرها قبل از پایان سال انجام شود.