اپل واچ جدید، آیفون می تواند در صورت تصادف با خودرو کمک بگیرد

از انتشار:

اپل واچ جدید، تشخیص تصادف اتومبیل آیفون
اپل واچ جدید، تشخیص تصادف اتومبیل آیفون

برای ایجاد این الگوریتم، داده‌ها از این حسگرهای حرکتی جدید در آزمایشگاه‌های تست تصادف حرفه‌ای با خودروهای سواری معمولی در تصادفات واقعی شبیه‌سازی شده، از جمله از جلو، عقب، برخورد جانبی، و واژگونی جمع‌آوری شد.

همراه با این دسته جدید از دستگاه های اپل، این شرکت مستقر در کوپرتینو اعلام کرد که جدیدترین نسخه های آیفون و واچ اکنون با تشخیص تصادف خودرو عرضه می شوند. این بدان معناست که اگر دستگاه‌ها تشخیص داده باشند که کاربر در یک تصادف شدید خودرو قرار گرفته است، اگر کاربر در عرض 10 ثانیه به درخواست صفحه پاسخ ندهد، به طور خودکار به مخاطبین و خدمات اضطراری اطلاع می‌دهند.

در همین حال، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج قوی‌تر اپل واچ – که ادعا می‌شود دارای بالاترین شتاب‌سنج دامنه دینامیکی در هر ساعت هوشمند است – نیز وارد کار شده‌اند.

ویژگی ایمنی جدید در کل طیف آیفون 14 (آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس) و همچنین در اپل واچ سری 8 جدید، اپل واچ SE و همه اپل واچ اولترا جدید.

اپل دسته جدیدی از آیفون های خود را با نام 14 معرفی کرده است. همچنین یک اپل واچ جدید به همراه آخرین تراشه A16 Bionic، iOS 16 و watchOS 9 وجود دارد – اما اینها دلیلی برای مطالعه شما درباره ابزارهای موبایل در یک وب سایت خودرو محور نیستند.

تشخیص تصادف با استفاده از سه قابلیت دستگاه ها کار می کند. فشارسنج تغییرات فشار کابین را تشخیص می دهد، در حالی که GPS ورودی های تغییرات سرعت را اضافه می کند. از سوی دیگر، میکروفون می‌تواند صداهای بلندی را که نمونه‌ای از تصادفات اتومبیل است، تشخیص دهد.

سری جدید آیفون 14 اپل به همراه اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE از 16 سپتامبر برای خرید در دسترس خواهند بود.



منبع

علاوه بر این، اپل گفت که “الگوریتم های حرکتی پیشرفته طراحی شده توسط اپل که با بیش از یک میلیون ساعت رانندگی واقعی و داده های رکورد تصادف آموزش داده شده اند، دقت بهتری را ارائه می دهند.”

زمانی که اپل به صورت پشت سر هم از آن استفاده می‌کند، اعلامیه اضطراری روی ساعت ظاهر می‌شود، زیرا به احتمال زیاد در نزدیکی کاربر قرار دارد، در حالی که تماس اضطراری از طریق تلفن برقرار می‌شود.