ایالت نیویورک به دنبال ممنوعیت فروش خودروهای جدید ICE تا سال 2035 است

پیشنهاد نیویورک دقیقاً از معیارهای کالیفرنیا تقلید می کند، که همچنین خواستار آن است که تا سال 2026 35 درصد از فروش خودروهای جدید ZEV باشد. با این حال، یک تفاوت وجود دارد. پیشنهاد کالیفرنیا قوانینی را برای سال 2028 تعیین می کند که بر اساس آن ZEV ها 51 درصد از فروش را تشکیل می دهند.

این پیشنهاد، طرح ایالت را برای افزایش فروش خودروهای بدون آلایندگی، از جمله خودروهای برقی، طی 13 سال آینده ارائه می کند. این ایالت می‌خواهد ZEVها تا سال 2026 35 درصد، تا سال 2030 68 درصد و تا سال 2035 100 درصد فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص دهند.

پیشنهاد ایالت بخشی از طرح گسترده تر آن برای دستیابی به هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به میزان 85 درصد تا سال 2050 است. این ایالت همچنین 5.75 میلیون دلار برای کمک به تسهیل خرید یا اجاره ZEV و نصب شارژرهای برقی عمومی در اختیار شهرداری ها قرار داد.

هوچول طی مراسمی به مناسبت هفته ملی درایو الکتریک گفت: «با سرمایه‌گذاری‌های پایدار ایالتی و فدرال، اقدامات ما به نیویورکی‌ها، دولت‌های محلی و کسب‌وکارها انگیزه می‌دهد تا به وسایل نقلیه الکتریکی روی آورند.» ما در حال پیشبرد انتقال نیویورک به حمل و نقل پاک هستیم و اعلام امروز به نفع آب و هوا و سلامت جوامع ما برای نسل‌های آینده خواهد بود.»

در تصویر کتی هوچول فرماندار نیویورک پشت فرمان شورلت بولت EV است.



منبع

نیویورک جدیدترین نهاد حاکمیتی است که به دنبال ممنوعیت فروش خودروهای جدید ICE است. اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری با ممنوعیت فروش خودروهای جدید گازوئیلی و گازوئیلی در سال 2035 موافقت کرد. واشنگتن یک طرح تهاجمی برای ممنوعیت چنین وسایل نقلیه ای تا سال 2030 دارد. کشورهایی که همچنین قصد دارند این محصولات را ممنوع کنند عبارتند از کانادا، ژاپن، کاستاریکا و بسیاری دیگر.

هوچول همچنین خاطرنشان کرد که مقررات جدید با قوانین آلودگی جدید برای اتومبیل های سواری، کامیون های سبک و وسایل نقلیه متوسط ​​​​با موتور احتراق داخلی همراه خواهد بود. دستورالعمل‌های جدید آلودگی در سال 2026 اعمال می‌شود و تا سال مدل 2034 ادامه خواهد داشت. به گفته دولت، این مقررات به خودروسازان در طول انتقال به ZEV ها انعطاف پذیری می دهد.

نیویورک سومین ایالت ایالات متحده است که ممنوعیت خودروهای جدید گازسوز را تا سال 2035 اعلام کرده است. کالیفرنیا قوانین مشابهی را در اوایل سال جاری تصویب کرد. کتی هوچول، فرماندار نیویورک به آژانس های مختلف ایالتی دستور داده است تا قوانین و مقررات لازم را برای ممنوعیت فروش خودروهای جدید موتور احتراق داخلی تغییر دهند.