این آخرین خودروی مفهومی پونتیاک بود


ما یک بخش تکرارشونده به نام داریم مفاهیمی که فراموش کردیم، که در آن خودروهای مفهومی جالب روزهای گذشته را مرور می کنیم. این کانسپت بزرگ و جسور پونتیاک G8 اگر یک جزییات کوچک نبود، یک کاندیدای عالی خواهد بود: هیچ کس به جز چند طراح منتخب از وجود آن خبر نداشت.

این در 24 ژوئن 2024 تغییر کرد – تقریباً 16 سال پس از ساخته شدن جنرال موتورز دیزاین تصاویری را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت، جایی که متوجه شدیم این آخرین مفهومی پونتیاک است که قبل از اینکه جنرال موتورز این برند را در سال 2009 از بین ببرد. در استودیوی پیشرفته این شرکت در کالیفرنیا متولد شد و طبق پست اینستاگرام، کاملاً کاربردی بود. چشم انداز طراحی آینده” برای پونتیاک.

البته این آینده هرگز محقق نشد. جنرال موتورز که با کاهش فروش مواجه بود، در سال 2004 اولدزموبیل را کنار زد، سپس هامر، زحل و پونتیاک را در بحبوحه حماسه ورشکستگی آن کنار گذاشت. اگر پونتیاک دوام می آورد، احتمالاً به یک برند عملکردی خاص در سلسله مراتب جنرال موتورز تبدیل می شد، بی شباهت به آنچه دوج در فیات کرایسلر اتومبیل شد. و اکنون، اشاره‌ای به عملکرد خاص پونتیاک داریم.

متأسفانه، اطلاعات کمی فراتر از این که یک وسیله نقلیه کاربردی با نشان G8 است، در دسترس است. این خودرو تا حدی به سدان تولیدی G8 شباهت دارد، خودرویی که از گروه هولدن جنرال موتورز در استرالیا که در آنجا با نام Commodore شناخته می‌شد، آورده شد. همچنین برنامه هایی برای فروش نسخه دو در Commodore ute به عنوان G8 ST وجود داشت که عملاً El Camino را بازگرداند. اما این اتفاق هم نیفتاد.

ما هرگز نمی دانیم که آیا این کانسپت G8 یک ایده نزدیک به تولید بوده است یا خیر، اما طراحی کلی آن مطمئناً … چیزی است. چراغ‌های جلو دارای جهت عمودی شبیه کادیلاک‌های آن دوران هستند و شاید بتوان گفت جلوپنجره بزرگ جلوتر از زمان خود بود. در مورد آنچه در زیر کاپوت وجود دارد، ادامه LS V-8 منطقی است. اما این مهم نیست، زیرا پونتیاک مدت هاست که مرده است.

ما حتی مطمئن نیستیم که آیا این مفهوم هنوز در جایی وجود دارد یا خیر، اما ما برای کشف این موضوع به جنرال موتورز مراجعه می کنیم. اگر چیزی بشنویم با به‌روزرسانی وارد می‌شویم. تا آن زمان، یکی را برای آخرین خودروی مفهومی پونتیاک بریزید.





منبع