این اشکودا 720 اسب بخار با موتور آئودی RS3 بسیار سریع است


ما در ایالات متحده اشکودا نمی‌گیریم و منظورم از “ما”، همکاران آمریکایی و اکثریت مخاطبان موتور1 است. من به اندازه کافی خوش شانس هستم که در اروپا زندگی می کنم، جایی که اشکوداها یک منظره رایج در هر گوشه خیابان هستند. مدل پرچمدار این شرکت Superb است، اما این مدل یک نسخه معمولی از رده بالا چک نیست.

این مدل Superb پیش از فیس لیفت، یک مدل نسل قبلی در سبک بدنه واگن، راز آئودی را زیر کاپوت خود پنهان می کند. در حالی که اشکودا این خودرو را به طور انحصاری با موتورهای چهار سیلندر فروخت، این ماشین سبز تعداد سیلندرها را به 5 رساند. بله، یک واحد 2.5 TFSI از آئودی RS3 دارد. موتور اینگولشتات حدود 400 اسب بخار قدرت تولید می کند که در حال حاضر یک تقویت سالم 120 اسب بخاری در مقایسه با قوی ترین Superb ارائه شده توسط اشکودا در این نسل است.

این خط پنج ماساژ داده شده است تا قدرت 720 اسب بخار و گشتاور 830 نیوتن متر (612 پوند فوت) را ارائه دهد، بنابراین یک واگن معمولی سایز متوسط ​​را به یک موشک مطلق تبدیل می کند. املاک خانواده خواب به سختی در بخش نامحدودی از اتوبان آلمان تحت فشار قرار گرفت، جایی که برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت فقط به 3.32 ثانیه نیاز داشت.

اگر این به اندازه کافی چشمگیر نبود، شتاب 62 تا 124 مایل در ساعت (100 تا 200 کیلومتر در ساعت) را در 6.06 ثانیه کامل کرد و شتاب 0-124 مایل در ساعت (0-200 کیلومتر در ساعت) را تنها در 9.38 ثانیه به دست آورد. یک چهارم مایل 10.77 ثانیه طول کشید. تقریباً به سرعت جادویی 300 کیلومتر در ساعت (186 مایل در ساعت) رسید. می توانید ببینید که سرعت سنج پس از 260 کیلومتر در ساعت (162 مایل در ساعت) تسلیم شد و از بالاتر رفتن خودداری کرد.

زمانی که مقررات آلایندگی چندان سخت گیرانه نبود، اشکودا سوپرب را با بیش از چهار سیلندر می فروخت. نسل اول مدل از زمان تصدی گروه فولکس واگن دارای موتورهای V6 بنزینی و دیزلی بود در حالی که جانشین آن دارای موتور 3.6 لیتری VR6 بود. سوپرب اصلی که در دهه‌های 1930 و 1940 عرضه شد، دارای یک موتور 4.0 لیتری V8 بزرگ و همچنین انواع شش سیلندر خطی بود.

در سال 2024، سوپرب که اخیراً به بازار عرضه شده است، یک مدل چهار ضربه ای است که برای قوی ترین مدل از 265 اسب بخار قدرت دارد. متأسفانه، اشکودا هرگز نسخه RS با کارایی بالا را ارائه نکرده است، اما این مرد با قرار دادن موتور RS3 برای خود یکی را ساخته است.

این یک دستگاه همه کاره کامل است زیرا سریع، کاربردی، جادار است و از فناوری مناسبی برخوردار است، بدون اینکه صفحه نمایش های بزرگ را به صورت شما فشار دهد. استایل نبض شما را تنظیم نمی‌کند، اما در عصر خودروهایی که بیش از حد طراحی شده‌اند، اشکوداهای معمولی کم‌ارزش توسط برخی از افراد، که واقعاً شامل شما می‌شود، درجه یک هستند.



منبع