این جگوار XJS یک Restomod V-12 خیره کننده با قدرت 600 اسب بخار است


دهه 1980 دوباره با یک تام واکینشاو ریسینگ (TWR) و اولین پیشنهاد آن، جگوار XJS اصلاح شده به نام سوپرکت، دوباره زندگی می‌کند. این خودرو امروز معرفی شد و ظاهری کاملاً عضلانی را به کوپه کلاسیک XJS نشان می‌دهد. و مقداری عضله مناسب در زیر کاپوت برای همراهی ظاهری وجود دارد که به لطف یک موتور سوپرشارژر V-12 که «بیش از 600 اسب بخار قدرت» دارد.

دقیقا چقدر بیشتر معلوم نیست. TWR با اولین بازی Supercat رویکردی سنجیده را در پیش گرفته است که در حال حاضر فقط طراحی بیرونی را نشان می دهد. این گرند تور کلاسیک اکنون بدنه‌ای دارد که عمدتاً از فیبر کربن ساخته شده است، یک فرآیند توسعه که TWR ادعا می‌کند «ده‌ها هزار ساعت» تکمیل شد. یک اسپویلر بزرگ چانه بر فاسیای پایینی جدید غالب است و به سمت عقب با قوس های چرخ به شدت گشاد شده ترکیب می شود. کاپوت جدید دارای یک کلاه بزرگ و دریچه‌هایی است، در حالی که در پشت، یک اسپویلر دم اردک بالای یک دیفیوزر عظیم قرار دارد. تکمیل کننده های اگزوز خروجی جانبی درست جلوتر از چرخ های سبک قدیمی خارج می شوند.

سوپرکت TWR

جزئیاتی مانند عرض یا وزن هنوز در دسترس نیست، اگرچه این شرکت قول بهبودهای قابل توجهی در جرم و آیرودینامیک در مقایسه با XJS اصلی داده است. طراحی سوپرکت از XJR-9، XJR-15 و XJ220 الهام گرفته است که با توجه به تاریخچه TWR قدیمی با این خودروها در دهه‌های 1980 و 1990، جای تعجب ندارد. مگنوس واکر، کلکسیونر مشهور خودرو و طراح مد بریتانیایی، مشاور این طرح بود و به همراه خیزیل سلیم، طراح اصلی، برای جان بخشیدن به سوپرگربه، تماس خود را اضافه کرد.

خیزیل سلیم، سرپرست طراحی Supercat گفت: “این پروژه فرصتی باورنکردنی برای تفسیر میراث برنده TWR به زبان طراحی امروزی است.” با ادغام الزامات فرم Super-GT و عملکرد مسابقه، ما یک هویت منحصر به فرد ایجاد کرده ایم که فوراً از شکل ظاهری آن قابل تشخیص است.”

موتور V-12 آن به همان اندازه در XJS قدیمی قابل تشخیص است. مشخص نیست که آیا TWR از نسخه اصلاح شده جگوار 5.3 لیتری دوازده دیگ اصلی استفاده می کند یا جدیدتر، اما سوپرشارژر بخشی از این فرمول است. این به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل می شود و جایگزین گیربکس اتوماتیکی می شود که در تمام مدل های V-12 به استثنای نسخه های اولیه در دهه 1970 استاندارد بود.

سوپرکت TWR
سوپرکت TWR

دیدن شیفتر در فضای داخلی سوپرکت چیز دیگری است که باید منتظر ماند. اطلاعات بیشتر قبل از عرضه این خودرو در اواخر سال جاری، از جمله نمای داخلی کامل، وعده داده شده است.

TWR فقط 88 سوپرکت را برای تولید برنامه ریزی کرده است – یک سرود برای پیروزی XJR-9 در LeMans در سال 1988. و با قیمت اولیه تقریباً 225,000 پوند (281,000 دلار با نرخ ارز فعلی) ارزان نخواهند بود. اما آنها برای خریداران در بریتانیا و بازارهای بزرگ بین المللی از جمله ایالات متحده در دسترس خواهند بود.



منبع