این خودروی اسپرت برقی سریعتر از هر خودروی برقی دیگری شارژ می شود


سال گذشته، استارتاپ Nyobolt مستقر در بریتانیا ادعای بسیار جسورانه ای داشت. این شرکت رندرهایی از یک ماشین اسپرت الکتریکی کوچک منتشر کرد که می‌توانست در حدود شش دقیقه شارژ شود. وقتی متوجه شدیم که شرکت طراح سابق جگوار، ایان کالوم، در این فرآیند شرکت داشته است، ما یک ابرو را بالا بردیم، اما به طور قابل درک شک داشتیم. اکنون، ما کمتر شک داریم. این چیز واقعی است – به هر حال به عنوان یک نمونه اولیه.

به سادگی Nyobolt EV Prototype نامیده می شود، وزن آن 2750 پوند و برد WLTP 155 مایل است. این دقیقاً مواد دوربرد نیست، اما این شرکت در حال حاضر به زمان شارژ 10 تا 80 درصد در 4 دقیقه و 37 ثانیه دست یافته است. این به برد 120 مایلی اضافه می کند و به گفته Nyobolt، دو برابر سریع ترین سرعت شارژ موجود در خودروهای تولیدی است.

دکتر Sai Shivareddy، یکی از بنیانگذاران Nyobolt، گفت: «تحقیقات گسترده ما در بریتانیا و ایالات متحده یک فناوری باتری جدید را کشف کرده است که در حال حاضر آماده و مقیاس پذیر است. ما در حال فعال کردن محصولات و خدمات جدیدی هستیم که در حال حاضر غیرقابل تحمل یا غیرممکن تلقی می شوند. ایجاد نمایشگرهای دنیای واقعی، مانند Nyobolt EV، بر آمادگی و تعهد ما برای ایجاد تغییرات در صنایع تاکید می کند.

باتری 50 آمپر ساعت و 35 کیلووات ساعت است. این در دنیای خودروهای برقی نسبتاً کوچک است، اما طراحی Nyobolt هم سریع شارژ می شود و هم در برابر تخریب بسیار مقاوم است. این شرکت بیش از 4000 چرخه شارژ سریع با عمق کامل را انجام داده است که معادل تقریباً 600000 مایل استفاده در دنیای واقعی است. در پایان، بسته باتری هنوز بیش از 80 درصد از ظرفیت خود را داشت. به عبارت دیگر، زمانی که بتوانید باتری کوچکتر را بدون جریمه در عرض چند دقیقه شارژ کنید، نیازی به باتری بزرگ و سنگین نیست.

نمونه اولیه Nyobolt EV

این به وزن نمونه اولیه کمک می کند، اگرچه سبک ترین خودروی اسپرت برقی نیست که دیده ایم. سال گذشته، کاترهام از Project V رونمایی کرد، یک خودروی اسپرت سه نفره 2623 پوندی با قدرت 268 اسب بخار و باتری 55 کیلووات ساعت. تولید برای اواخر 2025 یا 2026 برنامه ریزی شده است، بنابراین آمار می تواند از نمونه اولیه به مدل نهایی تغییر کند. اما Caterham و Nyobol به دنیا نشان می‌دهند که ماشین‌های برقی سرگرم‌کننده لازم نیست خیلی سنگین باشند. داری گوش میدی بی ام و؟

Nyobolt به اسب بخار برای نمونه اولیه خود اشاره ای نکرده است. برای این موضوع، مشخص نیست که آیا حتی برنامه هایی برای تولید وجود دارد یا خیر. این شرکت از آن به عنوان یک نمایشگر استفاده می کند و خودروسازان را با فناوری باتری چشمگیر جلب می کند و در این زمینه، Nyobolt می گوید که چندین OEM در حال حاضر علاقه مند هستند. در حالی که از نظر فنی در مرحله نمونه اولیه است، تولید کم حجم باتری‌ها برای استفاده در جاده یا مسیر ممکن است ظرف یک سال آغاز شود.



منبع