این سیصدمین ماشین مسابقه ای مزدا MX-5 کاپ است



مزدا MX-5 کاپ یکی از بهترین خودروهای مسابقه‌ای اسپرت سطح پایه در جهان است. بر اساس ND Miata، MX-5 Cup از یک موتور استوک مهر و موم شده همراه با گیربکس متوالی SADEV استفاده می‌کند و از یک رول کیج کامل به علاوه سیستم تعلیق و ترمز گسترده بهره می‌برد. این خودرو در سری یک‌ساز Global MX-5 Cup رقابت می‌کند – که برخی از بهترین مسابقات را در این سیاره تولید می‌کند – و همچنین یک انتخاب محبوب برای بازدیدکنندگان در پیست است. فلیس پرفورمنس، فروشگاه Daytona Beach، فلوریدا که مسئول ساخت کاپ های MX-5 است، به تازگی سیصدمین نمونه خود را ساخته است.

Flis که تمام خودروهای MX-5 Cup را از سال 2019 ساخته است، قصد دارد این خودرو را به عنوان یک وسیله نقلیه توسعه نگه دارد. بنابراین، متأسفانه، در سری مسابقات جام MX-5 نمی‌توانید آن را در مسیرهای جاده‌ای آمریکا مشاهده کنید. اما این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مسابقه مثل همیشه فشرده است. با این حال، شماره 300 قبلاً در دستان کیلان هارویک 11 ساله، پسر کوین، ستاره بازنشسته نسکار، وارد مسیر شده است.

زمانی که MX-5 Cup در سال 2016 عرضه شد، فقط 53000 دلار قیمت داشت که آن را به یکی از ارزان‌ترین خودروهای مسابقه‌ای کارخانه‌ای در جهان تبدیل کرد. در حال حاضر، قیمت آن 99000 دلار است، اما آخرین خودرو دارای تعدادی ارتقاء است. و می تواند یک سرمایه گذاری مناسب باشد. جایزه 250000 دلاری برای نفر اول جام MX-5 وجود دارد که 85000 دلار به نفر دوم و 50000 دلار به نفر سوم می رسد. مطمئناً، هزینه ای حدود 150،000 دلار یا بیشتر برای بخشی از یک برنامه پیشرو دارد، و برای برنده شدن باید راننده خوبی باشید، اما هی، هر چیزی که به شما کمک می کند ماشین را توجیه کنید.

چیزی که شگفت انگیز است این است که 300 کاپ MX-5 ساخته شده تنها بخشی از میاتاهایی است که در سراسر جهان مسابقه می دهند. مزدا مدت‌ها مدعی بود که میاتا مسابقه‌ای‌ترین خودروی روی کره زمین است و زمانی که صد و پنجاهمین جام MX-5 ساخته شد، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که بیش از 3000 خودرو به خودروهای مسابقه‌ای تبدیل شده‌اند. اما این احساس محافظه کارانه است. در هر مسابقه آخر هفته، احتمالاً صدها میاتا فقط در آمریکا مسابقه می دهند. موفقیت مداوم جام MX-5 به این معنی است که باید برای مدتی طولانی ادامه یابد.





منبع