این BMW Z4 GT3 با مرسدس بنز V12 سوپرشارژ را ببینید



بین سال‌های 2010 تا 2016، Z4 رقیب جهانی GT3 بی‌ام‌و بود که در چندین مسابقه مهم از جمله پیروزی در 24 ساعت اسپا در سال 2015 پیروز شد. آن خودرو دارای یک موتور V8 با منبع M3 با قدرت 515 اسب بخار بود که آن را به یک ماشین توانا تبدیل می کرد. بسیاری از علاقه مندان BMW هنوز در تعجب هستند که چرا نسخه قانونی جاده ای این خودرو وجود ندارد و ممکن است چندین پاسخ معتبر در اینجا وجود داشته باشد. مهمتر از آن، بالاخره یک Z4 GT3 وجود دارد که اکنون می توان در جاده های عمومی رانندگی کرد و هیچ اثری از V8 در زیر کاپوت نیست.

در واقع وجود دارد بدون هود همانطور که در ویدیوی بالای این صفحه مشاهده می کنید. Z4 فیلم‌برداری شده در اینجا در طول نمایشگاه SEMA امسال به نمایش گذاشته شد و یک نسخه به شدت اصلاح شده از رودستر بود که اساساً از ابتدا ساخته شده بود. بدن اهدا کننده از لیتوانی تهیه شد و تمام پانل های بدن به دلیل آسیب زیاد تعمیر و نصب شدند. اما این جذاب ترین قسمت نیست.

موتور 4.0 لیتری V8 فضایی را برای موتور V12 مرسدس بنز ایجاد کرد و آن موتور با یک سوپرشارژر ارتقا یافت. من سعی کردم بچه های مرسدس را عصبانی کنم، سعی کردم بچه های BMW را عصبانی کنم. فقط یک کار دیوانه وار انجام دهید،” خالق پروژه در این ویدئو اعتراف کرد. با کمال تعجب، نصب موتور عظیم V12 نیازی به تغییراتی در شاسی نداشت و تنها چند لوله در محفظه موتور باید جابجا می شد. با این حال، منیفولدهای اگزوز درخشان به ساعت‌های زیادی کار نیاز داشتند.

وقتی شاهکار 12 سیلندر را می بینید که بالای محور جلو قرار گرفته است، ممکن است از خود بپرسید که آیا این چیز حتی کار می کند؟ خوب، موتور روشن می شود و کار می کند اما ماشین هنوز در عمل آزمایش نشده است. و فضای داخلی چطوره؟ این کابین یک ماشین مسابقه واقعی با رول کیج، فرمان قابل جابجایی و صندلی‌های مسابقه سطلی است. یک داشبورد کاملاً روکش شده، یک سیستم تهویه مطبوع و یک فرمان برقی وجود دارد که باعث می شود ساعت های پشت فرمان راحت تر شود.



منبع