برخورد یک BMW 5 Touring با سرعت 93 مایل در ساعت با دیوار بتنی را تماشا کنید



ایمنی خودرو در دهه گذشته به لطف مواد بهبود یافته و ارتقاء عمده در فناوری کمک راننده پیشرفت های بزرگی داشته است. با این حال، هنوز محدودیتی برای وسایل نقلیه وجود دارد. در این کلیپ برای فرانسه، تماشای یک BMW 5 Touring که با سرعت 93 مایل در ساعت (150 کیلومتر در ساعت) به دیوار بتنی برخورد می کند. آسیب حیرت انگیز است.

برای ایمنی، میزبانان BMW را با یک سیستم کنترل از راه دور نصب می کنند. فردی که خلبان واگن آلمانی است از عینک واقعیت مجازی استفاده می‌کند و برای ماندن در محدوده، سوار تسلا می‌شود.

بی‌ام‌و سرعت خود را در باند فرودگاه افزایش می‌دهد. سپس به دیوار برخورد می کند و بدن مچاله می شود. انتهای عقب به سمت بالا خم می شود و باعث می شود دریچه با بالای مانع همسطح شود. بر اساس یک سنسور، خودرو در هنگام برخورد، 64G نیرو را تجربه کرد.

تصور اینکه یک سرنشین جلو از چنین تصادفی جان سالم به در ببرد، سخت است زیرا به نظر می رسد چیزی از دماغه خودرو باقی نمانده باشد. در حالی که بخش عقب واگن حداقل قابل شناسایی است، به نظر نمی رسد زندگی از طریق برخورد در آنجا بسیار محتمل تر باشد.

برای مرجع، سرعت 93 مایل در ساعت بیش از دو برابر سرعتی است که آژانس های ایمنی هنگام ارزیابی خودروها استفاده می کنند. مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه، وسیله نقلیه ای را با سرعت 40 مایل در ساعت (64 کیلومتر در ساعت) روی یک مانع می فرستد. برنامه ارزیابی خودروی جدید NHTSA این سرعت را برای تست برخورد از جلو به 35 مایل در ساعت (56 کیلومتر در ساعت) کاهش می دهد.

تلفات ناشی از ترافیک همچنان یکی از نگرانی های اصلی در ایالات متحده است. بر اساس گزارش برآورد تلفات NHTSA، از ژانویه تا ژوئن 2022، 20175 نفر در تصادفات رانندگی با وسایل نقلیه جان خود را از دست دادند. این تقریباً 0.5 درصد بیشتر از نیمه اول سال 2021 است. همچنین این بالاترین تعداد مرگ و میر از نیمه اول سال 2006 است.

با این حال، اعداد همه بد نبودند. با نگاهی به سه ماهه دوم سال 2022، این اولین سه ماهه در هفت ماه گذشته بود که کاهش تلفات داشت.

به علاوه، میزان مرگ و میر از ژانویه تا ژوئن 2022 به 1.27 مرگ و میر در هر 100 میلیون مایل وسیله نقلیه کاهش یافته است. این نسبت از 1.3 در نیمه اول سال 2021 کاهش یافته است.



منبع