برنامه های فولکس واگن برای پیشاهنگی پس از قرارداد ریویان “اصلاً تغییر نکرده است”


ریوین دیروز با اعلام سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری فولکس‌واگن، بمبی را به‌هم ریخت. این دو شرکت روی توسعه نرم‌افزاری برای خودروهای الکتریکی با هم کار خواهند کرد و فولکس‌واگن از ریوین 1 میلیارد دلار پیش‌روی خواهد کرد. 4 میلیارد دلار اضافی بعداً خواهد آمد، اما اگر شما هم مثل ما هستید، احتمالاً این خبر برای شما یک سوال اساسی ایجاد کرده است: Scout Motors چطور؟

برای دیدن شباهت‌هایی بین Scout و Rivian نیازی به یک جهش منطقی نیست. Scout در حال توسعه یک پیکاپ الکتریکی و SUV است، در حالی که Rivian قبلاً یک پیکاپ و SUV دارد. حداقل بگوییم این یک پیشرفت عجیب است، اما کریستوفر هاوس، رئیس بخش ارتباطات استراتژی و مالی فولکس‌واگن به ما می‌گوید همه چیز طبق برنامه‌ریزی با Scout پیش می‌رود.

او گفت: «تعهد ما نسبت به پیشاهنگی اصلاً تغییر نکرده است. اکنون تمرکز واضح بر برداشتن گام‌های بعدی در برنامه‌های سرمایه‌گذاری مشترک ما با ریوین است.»

برای تجدید حافظه، در می 2022 فولکس‌واگن اعلام کرد که پلاک نام آفرود آمریکایی را به عنوان خودروی برقی احیا می‌کند. تیزرها یک SUV و یک کامیون را نشان می دهند که هر دو در یک کارخانه تولیدی جدید در کارولینای جنوبی ساخته خواهند شد. Magna Steyr یک شریک مهندسی است که به Scout کمک می کند تا پلتفرم جدیدی را توسعه دهد که چیزی از معماری MEB فولکس واگن وام نمی گیرد.

احتمالاً این بدان معناست که استخوان‌های ریویان در ترکیب نیستند. اما نمی توان شباهت این دو شرکت را انکار کرد. هر دو جوان هستند – R1T در اواخر سال 2021 عرضه شد و Scout هنوز حتی نمونه اولیه آن را ندارد. هر دو در حال حاضر تنها دارای دو وسیله نقلیه هستند، یک پیکاپ و یک SUV. و هر دو میلیاردها دلار از فولکس واگن می گیرند.

همکاری فولکس‌واگن/ریوین به ریوین کمک می‌کند تا مدل‌های دیگر بازار انبوه، یعنی R2 و R3 را که اخیراً معرفی شده‌اند، وارد بازار کند. فولکس‌واگن تجربه‌ی ریویان را در زمینه‌های نرم‌افزاری و معماری الکتریکی کسب خواهد کرد، حوزه‌هایی که برند آلمانی در آن با مشکل مواجه شده است. اینکه آیا هر یک از این تخصص ها به Scout Motors می رسد یا خیر، باید دید، اما اگر این عاملی برای تصمیم فولکس واگن برای سرمایه گذاری باشد، تعجب نخواهیم کرد.

اولیور بلوم، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن گفت: «از طریق همکاری‌هایمان، ما بهترین راه‌حل‌ها را سریع‌تر و با هزینه کمتر برای خودروهایمان ارائه خواهیم کرد». ما همچنین به نفع برندهای قوی خود عمل می کنیم که از محصولات نمادین آنها الهام می گیرند.”



منبع