بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت سال 2022

همچنین امکان شارژ سریع یکی از قابلیتهای مهم و کاربردی در بین لپتاپها است و میتواند مزیتی برای آن لپتاپ در بخش باتری باشد. این لپتاپ، اولین لپتاپ تحت پروژه AMD Advantage است که در آن سی پی یو و جی پی یو AMD با هم استفاده شده است. سی پی یو: استفاده از پردازنده نسل هفتم شرکت اینتل یعنی Intel Core i7-1065G7 با فرکانس 1.3 تا 3.9 گیگاهرتز که سرعت خوبی را در میان لپتاپ های 25 میلیون تومانی در اختیار دارد. پردازنده Intel Core i9 10980HK که 16 مگابایت کش در کنار 16 هسته دارد در کنار گرافیک RTX2070 Super قدرتی فراتر از یک لپ تاپ به این محصول گیمینگ می دهد. دل در پیکرهبندی این لپتاپ حرفهای خود از پردازندهی مرکزی قدرتمند نسل هشتم Core i7 8750H اینتل که دارای 6 هسته مرکزی و 9 مگابایت حافظه کش میباشد.

از ویژگیهای خاص این لپ تاپ نیز میتوان به پورت USB-C و 256 گیگابایت حافظه SSD در کنار 1 ترابایت حافظه HDD آن اشاره کرد که در لپ تاپهایی با این قیمت کمتر مشاهده میشود. دیگر این مسئله که هر سری از برندهای موجود در بازار فارغ از قیمت و کارایی در مدلهای مختلف عرضه شوند و برخی قدرت پردازشی بیشتر و برخی توانایی ذخیره سازی و مدیریت فایلهای بیشتر و در نتیجه سرعت بیشتری داشته باشند، برای تمامی کاربران و سازندگان تبدیل به یک استاندارد شدهاست. همانطور که بیان شد، کارت گرافیک میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کارایی لپتاپ داشته باشد. پردازنده یا CPU همان سختافزاری است که به مدد آن میتوانید بازی مهیج را با سرعت و کارایی بالاتری تجربه کنید. مطمنا نمیتوانید از کنار کیفیت صدای تقویت شده این دستگاه با پخش صدای عالی آن به راحتی عبور کنید زیرا به لطف آن می توانید هیجان قرارگیری در فضای بازی را تجربه نمائید. حافظه داخلی این دستگاه به انضمام حافظه جانبی به ستاره بخت و اقبال این دستگاه تبدیل گردیده، زیرا گیمرهای بسیاری نمیتوانند از کنار این قابلیت به راحتی بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون عبور نمایند. این لپتاپ بسیاری از نیازهای گیمینگ را بدون داشتن نقطه ضعف قابل توجه برطرف میکند.

با وجود چنین کارت گرافیکی، شما دیگر نگران اجرا کردن بسیاری از نرمافزارهایتان نخواهید بود. کارت گرافیک قطعهای است که وظیفه ایجاد تصاویر بصری مطلوب را بر عهده دارد. خرید یک لپتاپ بد سختتر میشود، اما چیزی که بهترین لپ تاپ 2022 را از مدلهای خوب متفاوت میسازد این است که چگونه میان قدرت، کارایی، قابلیت حمل و راحتی تعادل ایجاد میکند. پارامترهایی که در انتخاب لپتاپهای مختص گیم باید بدانید با سایر لپتاپهای معمولی با مصارف روزانه و دانشجویی متفاوت است. باید بدانید که با توجه به قیمت، ویژگیهای خوبی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. لپ تاپ های گیمینگ لنوو به نسبت برند های دیگر شاید از محبوبیت بالایی برخوردار نباشند اما باید بدانید که درصد کیفیت و ارایه ویژگی های بیشتر در برخی شرکت ها به نسبت غول های این زمینه بیشتر خواهد بود. متاسفانه حتی اقتصادی ترین لپتاپ مناسب گیمینگ از حدود 25 میلیون تومان شروع شده و پایینتر از این مقدار، لپتاپ مناسبی وجود ندارد. نگاهی به جدول زیر به شما میگوید چه ویژگیهایی در این لپتاپ گیمرها را به این دستگاه مشتاق و علاقمند ساخته است . در ادامه این مقاله در دانوتک به معرفی بهترین لپ تاپ زیر 40 میلیون میپردازیم. برند ایسوس همیشه یکی از محبوب ترین برن های لپ تاپ درن بازار ایران بوده است.

یک لپ تاپ مناسب بازی حتماً باید بلندگوهای مناسب داشته باشد که سیستم بلندگو این لپ تاپ، استریو 4 واتی است که قابلیت فناوری Smart amp نیز دارد. اما طی همهی این پیشرفتها، لپتاپ فروتن دوام آورده است و دلیل خوبی هم دارد. همچنین ظاهر این محصول هم برای گیمرها جذاب خواهد بود. لپتاپ دارای صدای قدرتمند و Dolby Atmos که واقعا بازی را برای شما جذاب خواهد کرد. چرا که ظاهر تمام محصولاتش بسیار جذاب و کاربرپسند است. بهترین لپ تاپهای گیمینگ MSI :MSI یکی از بهترین شرکت ها در تولید لپ تاپ گیمینگ در دنیا می باشد، بهترین لپ تاپ گیمینگ MSI از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار می باشد، گیمر ها از این برند به عنوان قوی ترین برند در عرصه بازی یاد می کنند. درست است که این لپتاپهای اقتصادی در بعضی جنبهها قدرت رقابت با لپتاپ های گیمینگ قدرتمند ۲۰۲۲ و پرچمدار را ندارند، اما همچنان میتوانند تجربه خوبی از بازیهای ویدیویی را به شما ارائه دهند. لپتاپ ایسر مدل Nitro 5 AN515 به لطف سرعت، کارت گرافیک رده بالا و صفحه نمایش باکیفیت خود به صدر جدول ۵ لپتاپ برتر سال ۲۰۲۰ پیوسته است. انتخاب فعلی ما برای دریافت عنوان بهترین لپ تاپ سال 2022، مک بوک ایر ساخته اپل است.

۵ لپتاپ محبوب سال ۲۰۲۰ با در نظر گرفتن ۵ پارامتر مهم برای یک لپتاپ گیمینگ، معرفی میگردد. دیدن ریز جزئیات Zephyrus M15 شما را هم متقاعد خواهد ساخت که این دستگاه لایق عنوان بهترین و قرار گرفتن در لیست برترین لپتاپهای ۲۰۲۰ بوده است . محصولات سری RUG هم جزو لپتاپ های گیمینگ ایسوس محسوب میشوند. حال می خواهیم یکی از لپ تاپ های گیمینگ Alienware را به شما معرفی کنیم که برای خرید آن نیازی به هزینه زیاد نیست. نکات مهم در خرید لپ تاپ گیمینگ کدام است؟ علاوه بر این کمبود قطعات و سختافزارهای لپ تاپ گیمینگ نیز یکی از معضلات خریداران است. البته این را به یاد داشته باشید که میتواند پس از مدتی، یکسری از قطعات مانند حافظه را ارتقا دهید.

در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی و برنامه نویسی، لپ تاپ مخصوص رشته مهندسی مکانیک، برق، پزشکی، نفت، شیمی، صنایع، عمران و کامپیوتر را معرفی خواهیم کرد.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لپ تاپ های دل برای رشته مهندسی را بخوانید.لیستی که در ادامه مطالعه میکنید، مربوط به تاریخ ۱ دی 1401 بوده و این محصولات از میان نزدیک به صد لپ تاپ موجود در بازه قیمتی ۱۶ تا ۳۰ میلیون انتخاب شدهاند. صفحه نمایش آن باید با چشمان شما سازگاری داشته باشد، روشن و بهاندازهی کافی شفاف باشد تا حواستان توسط لبههای دندانهدار و پیکسلهای قابلمشاهده پرت نشود. پورتها در این لپتاپ از تنوع خوبی هم برخوردار هستند و روی لبههای دو طرف IdeaPad 3-Y شاهد یک پورت HDMI، یک پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.0، جک ۳.۵ میلیمتری اتصال هدفون و شیار کارت حافظه هستیم. حتی اگر رزولوشن 1080p همچنان رایج باشد، کمپانیهای دیگر هم میتوانند فاکتورهای دیگر مانند نرخ تازهسازی و نرخ فریم را بالاتر ببرند. در جهانی زندگی میکنیم که گوشیهای هوشمند در همهجا پیدا میشوند، استفاده از تبلتها رایج است و حتی ساعتهای هوشمند موضوع بحث مردم هستند. این لپتاپها باید از حیث CPU که در حکم قلب رایانه نقش بازی میکند قابلیتهای ارزندهای دارا باشند.

اما به یاد داشته باشید اگر می خواهید طراحی گرافیکی سنگین انجام دهید یا قصد دارید از نرم افزارهای بزرگی مانند Maya استفاده کنید، به یک لپ تاپ کارت گرافیک اختصاصی نیاز دارید. لپ تاپ برتر باید کیبورد و ترک پد (Trackpad) فوقالعادهای داشته باشد؛ بههرحال، این دو، دلایل اصلی انتخاب لپتاپ بهجای گوشی یا تبلت هستند. برخی به شما میگویند که قید لپتاپ گیمینگ را بزنید و بهجای آن، کنسول بازی بخرید؛ برخی دیگر هم که خود را «پیسی گیمر» میدانند، فهرست بلندبالایی از معایب لپتاپهای گیمینگ پیش رویتان قرار میدهند و خرید یک کیس گیمینگ را گزینه صحیح میدانند. گرافیک این دستگاه مجهز به معماری خاصی است که بسیاری آنرا کولاکی در میان پردازندههای گرافیکی میدانند. بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ برای رندرینگ، معماری و کارهای گرافیکی کدام است؟

البته برای استفاده معمولی و روزمره شما مدت زمان زیادی به شارژ کردن آن نیازی نخواهید داشت. وقتی زمان کار فرامیرسد، چه ویرایش عکس باشد، چه ارسال تعداد زیادی ایمیل، تهیهی اسناد یا حفظ ارتباط با همکاران و خانواده، باید بهترین لپ تاپ را برای این امور پیدا کنید و ما به همین دلیل اینجا هستیم. امروزه، بازیهای رقابتی در مورد این است که جزئیات را در سریعترین زمان ممکن روی صفحه مشاهده کنید؛ از همین رو اهمیت نرخ تازهسازی به سرعت درحال افزایش است. محصول گیمینگ لنوو به 1 ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD و 32 گیگابایت حافظه رم بهرهمند است.از این رو علاوه بر گیمینگ، میتوان آن را برای طراحی و کارهای گرافیکی حرفهای هم استفاده کرد. این کارت گرافیک در بنچمارک 3DMark بیشترین امتیاز رو داره و قدرتش خیلی زیاده، به علاوه از فناوری جدید Ray Tracing هم پشتیبانی میکنه که با فعال کردن اون تصاویر بازیها زیباتر، واقعیتر و شفافتر میشن. این لپ تاپ از وزن ۱.۴ کیلوگرمی برخوردار است و صفحه نمایش از نوع پنل TN آن هم ۱۴ اینچی بزرگی دارد. چرا که این سیستم دارای یک کارت گرافیکی قدرتمند 2 گیگابایتی از نوع Nvidia Gforce MX130 است.

صفحه کلید به کار رفته در این لپ تاپ از نوع مکانیکی بوده نور پس زمینه نیز دارد. امیدواریم این مطلب در کمک به شما برای انتخاب مناسبترین نوع لپتاپ از میان لپ تاپ های مخصوص بازی 2022 مفید بوده باشد. در دل این لپ تاپ مجهز به کیبورد RGB، گرافیک قدرتمند RTX 2070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 جا گرفته است. از کارت گرافیک که نقشی موثر و مهم در بازی ایفا مینمایند هم نباید غافل باشید. لپتاپهای گیمینگ به دلیل اینکه از CPU و GPU شگفت انگیزی بهره بردهاند، میتوانند برای ویرایش ویدیو و محاسبات مهندسی نیز کاربرد داشته باشند؛ اما نباید به قدرت آنها در این زمینه تکیه کرد، زیرا هدف اصلی از خرید آنها بازی است؛ بنابراین اگر هدف شما از خرید لپتاپ چیزی به جز بازی باشد، بهتر است سراغ سایر لپتاپها بروید؛ اما ما در ادامه مطلب سعی کردهایم برای گیمرهای عزیز تعدادی از لپتاپهای ایده آل و قدرتمند را معرفی کنیم. پس از خواندن این مطلب شما هم به گزینه مطلوب خود با قیمتی معقول خواهید رسید تا انتهای متن با ما همراه باشید. در این مطلب با تلفیق ۵ پارامتر مهم انتخاب لپتاپ گیمینگ از نگاه فنی و کاربران، به سراغ معرفی ۵ مدل لپتاپ محبوب سال ۲۰۲۰ میرویم.

از اینجا به بعد فقط با لپ تاپ های پرچمدار که از بالاترین تکنولوژی های شرکت های خودشون بهره می برند سر و کار داریم. لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Dash F15 FX516PE از سری لپ تاپ های گیمینگ شرکت ایسوس به شمار میرود که سختافزار قدرتمند آن در یک بدنه زیبا و جذاب ارائهشده است. یک لپتاپ ایسوس دیگر در این لیست است که البته به اندازه قبلی شوکهکننده و گران نیست و در واقع به عنوان یک لپتاپ گیمینگ استاندارد با مشخصات قوی شناخته میشود. لپ تاپهای گیمینگ طراحیهای متفاوتی نسبت به لپ تاپهای معمول دارد و در واقع عموم این لپ تاپها ظریف ساخته نمیشود.