بوگاتی پنج خودروی تاریخی را از کالکتور پس می‌خرد


تاریخ و میراث برای شرکت‌های خودروسازی مهم است، بیشتر برای برندهایی که به بوگاتی برمی‌گردند. این مارک فرانسوی که توسط اتوره بوگاتی تأسیس شد، از ابتدای قرن گذشته دوچرخه‌های تاریخی ساخته است – و پنج مورد از آنها در دست یکی از کلکسیونرهای مشتاق بوگاتی به نام هانس ماتی بود.

و اکنون، بوگاتی اعلام کرده است که پنج خودروی غیرقابل جایگزین و تاریخی را از مجموعه هانس ماتی پس گرفته است. اولین سفر آنها؟ Chateau Saint Jean در مولشیم، خانه اتومبیل های بوگاتی. با فاصله‌ای چند قدمی از محل ساخت اولیه، می‌توان گفت که این خودروها یک دایره کامل ایجاد کرده‌اند.

خودروهای تاریخی که به خانه بازمی‌گردند شامل یک بوگاتی تایپ 51 است که گمان می‌رود یکی از اصلی‌ترین خودروهای موجود باشد. این یک مسابقه گرندپری کارخانه ای بود که توسط خود لوئیس شیرون هدایت می شد – همنام ماشین فوق العاده اسپرتی که همه درباره آن می شناسند. یک تیپ 49 نیز وجود دارد که خودروی شخصی خود ژان بوگاتی (با حروف اول ‘JB’ روی درها) بود. این دو در حین تحویل به اولین مشتریان خصوصی مربوطه خود، یک حمل‌ونقل مشترک داشتند که تاریخ آن به سال 1930 بازمی‌گردد.

تایپ 37A که به طرز قابل توجهی حفظ شده نیز بخشی از این مجموعه است، یکی از دودمان طولانی خودروهای بوگاتی سوپرشارژ. یک Type 35B نیز در اینجا وجود دارد که موتور اصلی Type 51 را قبل از دریافت یک موتور پیشرفته دوقلو جدید در خود جای داده است. در همین حال، یک Type 35A در اینجا با موتور اصلی، گیربکس و محور عقب یک Type 36 که در پیست Montlhéry در فرانسه شرکت کرده بود، عرضه می شود.

هانس متی، مالک سابق این خودروهای بی نظیر، دهه ها را به این مجموعه اختصاص داده است. این شامل جمع‌آوری عکس‌های اصلی، ویژگی‌های مجله، کتاب‌ها و ارتباطات کارخانه بود. ماتی علاوه بر جمع آوری آنها، در مورد داستان های آنها نیز تحقیق کرد. او یکی از آگاه ترین کارشناسان جهان در مورد خودروهای جایزه بزرگ بوگاتی است.

ماتی تمایلی به رها کردن مجموعه گرانبهای خود نداشت و قابل درک است. بحث بین او و بوگاتی به مدت دو سال و نیم ادامه داشت که در آن کارولین بوگاتی، نوه اتوره بوگاتی شرکت داشت.



منبع