بی ام و وعده 30 درصد برد بیشتر با سلول های باتری گرد جدید را می دهد

برای Neue Klasse، BMW نسل ششم فناوری های محرک الکتریکی خود را معرفی می کند که از باتری های جدید استفاده می کند. سازنده باواریایی قالب سلولی و شیمی سلولی باتری های خود را به طور اساسی دوباره طراحی خواهد کرد و به سلول های گرد که مخصوصا برای استفاده در وسایل نقلیه بر اساس معماری Neue Klasse طراحی شده اند تغییر خواهد کرد. این سلول‌های گرد جدید جایگزین سلول‌های منشوری می‌شوند که BMW در حال حاضر از آن استفاده می‌کند.

در مورد شارژ، همچنین لازم به ذکر است که این شرکت همچنین به لطف باتری های جدید در خودروهای پرمخاطب خود، وعده 30 درصد برد بیشتر را می دهد. همچنین – و این شاید خیلی مهمتر باشد – این خودروساز تخمین می زند که قیمت باتری در مقایسه با باتری های نسل پنجم فعلی تا 50 درصد کاهش می یابد.

در میان سایر تغییرات، Neue Klasse همچنین یک سیستم الکتریکی 800 ولتی را معرفی خواهد کرد که نحوه تامین انرژی به ایستگاه های شارژ سریع DC را بیشتر بهینه می کند. بی‌ام‌و وعده می‌دهد که زمان شارژ را از 10 به 80 درصد تا حدود 30 درصد کاهش می‌دهد.

برای اطمینان از تولید باتری‌های مورد نیاز برای خودروهای مبتنی بر Neue Klasse، BMW کارخانه‌های باتری جدیدی را در اروپا و چین با ظرفیت کل سالانه پیش‌بینی شده تا 20 گیگاوات ساعت افتتاح خواهد کرد. دو کارخانه سلولی دیگر در آمریکای شمالی ساخته خواهد شد اما هنوز هیچ شریکی نامزد نشده است.

باتری های BMW Neue Klasse با نگاهی عمیق‌تر به طراحی سلول‌های باتری جدید، این شرکت می‌گوید که قطر آن‌ها 46 میلی‌متر و دو ارتفاع مختلف بسته به کاربردشان خواهد بود. شیمی سلول شامل مقدار نیکل بیشتری در سمت کاتد می شود، در حالی که محتوای کبالت کاهش می یابد. در سمت آند، به نوبه خود، محتوای سیلیکون افزایش می یابد و این شیمی جدید منجر به بیش از 20 درصد چگالی انرژی حجمی بالاتر می شود.

ب ام و مشغول کار بر روی نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود است که از اواسط دهه عرضه خواهند شد. بخشی از آنچه که خودروساز آن را Neue Klasse (کلاس جدید) می نامد – پلت فرم جدید و خانواده فناوری های جدید – باتری های جدیدی هستند که تا 30 درصد برد بیشتری را در مقایسه با مدل های امروزی BMW ارائه می دهند. ما در یک دقیقه در مورد اعداد صحبت خواهیم کرد، اما ابتدا، بیایید فناوری باتری جدید این شرکت را ببینیم.



منبع