بی ام و M1 نقاشی شده توسط اندی وارهول با پوشش آرد توسط فعالان آب و هوا

این خودرو توسط وارهول در سال 1979 رنگ آمیزی شد و در همان سال در Le Mans مسابقه داد. BMW خودروهای هنری زیادی را طی سال‌ها سفارش داده است، اما این M1 به دلیل ارتباطش با هنرمند مشهور پاپ، مسلماً شناخته شده‌ترین خودرو است. وارهول به خاطر رنگ‌های روشن و ضربه‌های قلم موی گسترده شهرت داشت، و این M1 خاص مطمئناً در این زمینه عمل می‌کند. در یکی از ویژگی‌های خودرو در سال 2019، بی‌ام‌و به نقل از وارهول گفت: “سعی کرد سرعت را به‌عنوان یک تصویر بصری نشان دهد. وقتی یک خودرو واقعاً سریع حرکت می‌کند، همه خطوط و رنگ‌ها به یک تاری تبدیل می‌شوند.”

یک BMW M1 که توسط اندی وارهول نقاشی شده بود در 17 نوامبر هدف فعالان آب و هوا قرار گرفت. گروهی از سازمان Ultima Generazione وارد موزه Fabbrica del Vapore در میلان ایتالیا شدند، جایی که خودرو در آن به نمایش گذاشته شده است. آنها قبل از دخالت نیروهای امنیتی اقدام به ریختن چند کیسه آرد روی ماشین کردند.

Ultima Generazione، که ترجمه به نسل گذشته، اخیراً اعتراضاتی را با هدف قرار دادن چندین اثر هنری برگزار کرده است. یک نقاشی ون گوگ در رم و یک نقاشی کلیمت در وین با مایعات برخورد کردند، اگرچه هر دو با شیشه محافظت می شدند. این گروه همچنین ترافیک را در چندین نقطه از جمله بزرگراه ها و رژه ها مسدود کرده است. وب سایت Ultima Generazione بیان می کند که آنها “اقدامات نافرمانی مدنی غیرخشونت آمیز را برای درخواست اقدامات فوری و ملموس در برابر سقوط اقلیم انجام می دهند.”



منبع

بر اساس گفته‌ها، ب‌ام‌و خاص به نظر می‌رسید که گرد و غبار ملایمی از برف روی آن باشد رویترز. دو نفر از معترضان در ویدئویی دیده می شوند که از صفحه نمایش دور می شوند. گزارشی از اخبار هنر بیان می کند که معترضان در ابتدا قصد داشتند خود را به پنجره ها بچسبانند، اما کار نکرد. آن گزارش همچنین چهار معترض را نشان می دهد که روی زمین در کنار خودرو نشسته اند. مشخص نیست که آرد به رنگ 13 پوندی M1 آسیبی وارد کرده است یا خیر.