تبلیغات اینترنتی چیست؟

یک نرخ کلیک بالاتر، یک تبلیغ باکیفیت را نشان میدهد که با کلمه جستجو مطابقت دارد و کلمات کلیدی مرتبط را هدف قرار میدهد. رايان هاست با تجربه 11 ساله در امر تبليغ در گوگل و دارا بودن مدرك رسمي تبليغات در گوگل و با كادر مجرب سالهاست كه اين خدمات را بگونه اي حرفه اي و هوشمند در اختيار مشتريان خود قرار ميدهد و تعداد مشتريان اين شركت در حال حاضر از مرز 14000 شركت عبور نموده و اين شركتها و موسسات همواره با توجه به گسترش فعاليت سرآمد بازار رقابتي خود ميباشند. این سایت به عنوان تنها نماینده (PremierPartner) رسمی گوگل، فعال در کشور و با دارا بودن حدود 50,000 (پنجاه هزار کاربر) و حدود 15 سال تجربه بهترین کیفیت و مشاوره را در تبلیغ اینترنتی و گوگلی در اختیار مجموعه گسترده ای از مشتریان از سازمانهای بزرگ دولتی و خصوصی تا وب سایت های کوچک فروشگاهی قرارداده است. این سایت با کلمه کلیدی “سایت آگهی رایگان” پنجاه و چهارمین سایت جستجو گوگل می باشد.

کاربر صفحه مشخصی از سایت ما را ببیند. تبلیغ ویدیویی گوگل به شما اجازه می دهد تا تبلیغات ویدیویی خود را در نتایج سرچ یوتیوب یا قبل، هنگام و بعد از پخش ویدیوهای یوتیوب نمایش دهید. رپورتاژ ها از آن جهت بیشتر اهمیت دارند که موجب افزایش آگهی عمومی کاربران می شوند، به همین دلیل از آن ها به شکل ایمیل، پادکست، مقاله و … شکل بالا نمونهای از این کد است. شما باید به دنبال بازدیدکننده هایی باشید که قصد خرید بالایی از محصولات شما را دارند. حالا قصد داریم 10 معیار را به شما معرفی کنیم که بر اساس آنها میتوان تشخیص داد که منتشر کردن رپورتاژ در یک وبسایت، چقدر در رسیدن به هر یک از این دو هدف به شما کمک خواهد کرد. ممکن است سوال شما، به افراد دیگر هم کمک کند.

در حالی که یک سایت خبری، تبدیل را طوری تعریف میکند که کاربر مدتی را در سایت گشت و گذار کرده و اخبار مختلف را همیشه از این کانال دنبال کند. در تبلیغات گوگل این جایگاه و رتبهبندی تبلیغات است که هزینه به ازای هر کلیک را تعیین میکند. 3. کلمهی کلیدی با انطباق phrase یا broad که کاملا مشابه با عبارت مورد جست و جوی کاربر باشند. هنگامی که یک کاربر عبارتی را جستجو میکند گوگل عبارت مورد جستجو را بررسی میکند اگر جزو عباراتی باشد که تبلیغ کنندگان بابت نمایش آنها مبلغی به گوگل پرداخت کرده اند، حراج گوگل شروع میشود. بخشی از این بهروزرسانی، استفاده از داشبورد را سریعتر و آسانتر میکند.

به محض اینکه شما کمپین گوگل ادز خود را راه اندازی کنید و این کمپین توسط گوگل تایید شد، می توانید در عرض چند دقیقه شروع به دریافت ترافیک کنید. در این فصل از سری رپورتاژ خبری، قرار است ببینیم که ویژگیهای یک رسانه خبری خوب چیست و با چه معیارهایی باید بهترین سایت برای رپورتاژ آگهیهای خود را انتخاب کنید. برای انجام این کار می توان از افزونه های تبلیغاتی خاصی که پلتفرم ادوردز در اختیار تبلیغ کنندگان قرار داده است استفاده کرد و تا حدودی درصد CTR را افزایش داد. ترافیک پولی نیز دقیقا از شیوه مشابه سرچشمه می گیرد، فقط به جای کلیک کردن بر روی یکی از 10 لینک اساسی ( معمولا ) صفحه اول نتایج، بر روی یکی از سایت های تبلیغ شده پولی در بالا یا سمت راست صفحه نتایج کلیک کرده و به یک صفحه فرود می رسند. با این کار هر زمانی که کاربر پس از ورود به سایت روی این دکمه یا لینک کلیک کرد، یک مشتری نهایی برای شما محسوب میشود. سپس با کلیک هر بازدیدکننده بر روی لینک تبلیغات شما و ورود به سایت، هزینه آن از شارژ تبلیغ شما کسر خواهد شد. در حالت اول، شما میتوانید مطمئن باشید که رپورتاژتان توسط خوانندهها دیده خواهد شد.

اگر در صفحه آمار وبسایت در الکسا کمی پایینتر بروید، به بخشی برخورد خواهید کرد که با نام Search Analytics شناخته میشود. نکته دومی که میتوانید از درصد بالای این آمار بفهمید، این است که اکثر مخاطبان یک سایت از گوگل هستند و خواننده ثابت کمتری دارد. اولین چیزی که در این آمار اهمیّت دارد، رتبۀ یک وبسایت در ایران است. اما این تنها دلیل اهمیّت داشتن موضوع یک سایت نیست. همچنان این موضوع که کاربران چقدر برای یک سایت ارزش قائل هستند از اهمیّت زیادی برخوردار است. یعنی به گوگل بگویید که به عنوان مثال، هر فروش شما چه ارزش و سودی برای شما دارد. اطمینان از اینکه تلاشهایتان ارزش زمان گذاشتن با بازاریابی آنلاین را دارد یا بهترین سایت تبلیغ در گوگل خیر؟ به شما اطمینان میدهم که استفاده از تگ منیجر بهترین و سادهترین راه برای راهاندازی تگهای کانورشن و ریمارکتینگ در گوگل ادز است. دومین راهی که گوگل ادز پیش روی شما میگذارد، این است که تگهای کانورشن را برای توسعهدهنده سایت خودتان ایمیل کنید. به صورت کلی 3 راه برای افزودن تگهای کانورشن به سایت یا اپلیکیشن خودتان دارید که در ادامه هر 3 روش را برایتان توضیح میدهیم. در ادامه هر حالت را توضیح میدهیم. البته در مورد استراتژیهای قیمتگذاری در گوگل ادز در ادامه این سری به طور مفصل صحبت میکنیم.

م یتوانید از اطلاعات موجود در داشبورد گوگل آنالیتیکس خود استفاده کرده و صفحه ها و کوئری هایی که بیشترین نرخ تبدیل را برایتان داشته اند بشناسید. اگر هدف شما از رپورتاژ آگهی فقط سئو نیست و دوست دارید دیده شوید، پس مهم است که مخاطبانِ رسانۀ مد نظرتان را نیز بشناسید. در این قسمت از مقاله با توجه به این که با مفاهیم سئو و گوگل ادز آشنا شده اید، جدولی ترتیب داده شده است که تنها با یک نگاه می توانید تفاوت های این دو را با یکدیگر درک کنید. متن های رپورتاژ آگهی دارای چندین کلمه کلیدی می باشد.

هر چند الکسا را نمیتوان یک معیار بینقص و تمام و کمال دربارۀ رتبه یک وبسایت دانست، اما قطعاً اطلاعات این ابزار میتواند به صورت حدودی به شما کمک کند تا تفاوت بین یک سایت مطرح و غیر مطرح را شناسایی کنید. متادیتای شما اطلاعات ارزشمندی است که SERP ها به جستجوگرها نشان می دهند. اکانت های گوگل ادوردزی که افراک به مشتریان خود می دهد دسترسی استاندارد دارند. اگر میخواهید تبلیغات را در وبلاگ وردپرس خود پیاده سازی کنید، WordAds را امتحان کنید. راه حل این است: کپی شماره تماس ایران از Shared Library اکانتی که شماره ایران دارد به Shared Library اکانتی که میخواهید به آن شماره کسب و کار خودتان را اضافه کنید. اگر گوگل محتوایی پیدا کند که این قوانین را رعایت نکرده است؛ آن را مسدود میسازد و اگر این تخطی تکرار شود، ممکن است اکانت گوگل ادوردز و سایت آن برای همیشه مسدود شود، پس حتما از قوانین گوگل ادز پیروی کنید.

برای هر حالت بالا، لازم است کد جداگانهای به سایت خود اضافه کنید. برای مشاهده این نوع آگهی ها لازم است که نام محصولی را در گوگل جستجو کنید و آیپی خود را به یکی از کشورهای خارجی تغییر دهید. به عنوان مثال قوانین کپی رایت، استفاده نکردن از کلمات دارویی، سایت های شرطبندی، استفاده همزمان از یک محتوا بر روی چند دامنه، لینک دانلود نرم افزارهای غیراورجینال و بسیاری موارد دیگر که حتما با کارشناسان شرکت در رابطه با قوانین و مقررات گوگل و بررسی وب سایت خود پیش از راه اندازی کمپین گوگل ادز مشاوره داشته باشید. توجه داشته باشید که هر شخصی در اینترنت سایت دارد و به دنبال جذب مخاطب و مشتری برای خود میباشد، با هر ترفند و تکنیکی سعی میکند تا به صفحه اول گوگل راه پیدا کند، چون در رابطه با صفحات بعدی گوگل جمله جالبی وجود دارد که میگوید در صفحه دوم گوگل شما میتوانید یک جسد پنهان کنید. البته، این تنها آماری نیست که شما میتوانید از الکسا بدست آورید. DA: اولین آماری که ماز به شما میدهد، میزان اعتبار دامنه (domain Authority) است.

برای این کار کافی است تگ موردنظرتان را انتخاب و سپس از گوگل ادز بخواهید آن را برای ایمیل توسعهدهندهتان ارسال کند. به عنوان مثال، فرض کنیم کاربر پس از اتمام خرید یک محصول، وارد صفحهای میشود که در آن موفقیت آمیز بودن سفارش را اعلام کردهاید. اجازه دهید بدون هیچ حرف دیگری شروع کنیم. حالا ممکن است هدف شما چیز دیگری باشد. یکی از روشهای تبلیغات آنلاین، داشتن یک سایت برای معرفی کسبوکار است اما همه چیز به اینجا ختم نمیشود و لازم است اقدامات تبلیغاتی بیشتری انجام شود. برای شروع لازم است این کد را به تگ head صفحه اصلی سایت خود اضافه کنید.

پیش از این گفتیم که هر چقدر یک وبسایت اعتبار بیشتری نزد گوگل داشته باشد، بک لینک گرفتن از آن بیشتر برای شما تاثیرگذار است. شما با نصب این تولبار بر روی مرورگر خود، به راحتی میتوانید از میزان اعتبار هر وبسایتی مطلع شوید و دربارۀ تاثیر آن تصمیمگیری کنید. در صورتی که آشنایی کافی با افزودن کد به المانهای سایتتان ندارید، میتوانید از توسعهدهنده سایت خودتان کمک بخواهید. شناخت سن، جنسیت، علایق و ویژگیهای کسانی که مخاطب یک سایت هستند، قطعاً میتواند به تصمیمگیری بهتر شما کمک کند. شما می توانید به وسیله بازدید واقعی گوگل تشخیص دهید دقیقا چه کسانی کاربران شما هستند، از کجا می آیند و آیا واقعاً تبلیغات شما را مشاهده می کنند یا نه. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ساخت کمپین گوگل ادز می توانید به لینک ضمیمه شده مراجعه نمایید. در حین انجام این کار، در حالت ایده آل باید تمام اطلاعات گوگل را برای بهترین بهینه سازی جستجو پر کنید. یکی از بهترین ابزارها برای این کار، Mozbar (ماز یا موز بار) است. پس از اضافه کردن کد بالا به هد سایت، لازم است نوع عملی (Event Snippet) که قرار است کاربر انجام دهد را هم مشخص کنید. البته برای این کار، لازم است استراتژی قیمتگذاری خود را تغییر دهید و یکی از استراتژیهای هدفگیری بر اساس نرخ بازگشت سرمایه (Target ROAS bidding) یا هدفگیری برای به حداکثر رسیدن نرخ تبدیل (Maximize conversions) را انتخاب کنید.

تا به اینجای کار، با مفهوم رپورتاژ آگهی آشنا شدیم و درباره مزایا و معایب آن صحبت کردیم. مطمئنا شما در هر صنف کاری که باشید، رقبای بسیاری هم دارید که آن ها هم دقیقا مثل شما می خواهند با استفاده از گوگل ادوردز در گوگل نمایش داشته باشند. حالا، گوگل فضای مورد نیاز برای متن تبلیغ در گوگل را تقریبا دو برابر کرده است و تبلیغات دینامیک را معرفی کرده که گزینه های زیادی در اختیار شما قرار می دهد تا تبلیغات در گوگل خود را مختص هر کاربر طراحی کنید. به طور دقیق و ساده، Google Adsense تبلیغات را در وب سایتهای شما قرار میدهد. درحالیکه سایتهای شرط بندی برخی از کشورها آزادند که تبلیغاتی با محتوای لاتاریهای شخصی و ملی یا شرط بندیهای مختلف داشته باشند. اکثر سایتهای ایرانی هنگام انتشار رپورتاژ آگهی، تبلیغاتی بودن مقاله را به اطلاع خوانندگان خود میرسانند.

اما چگونه میتوانید اعتبار یک وبسایت را بسنجید؟ توجه به اعتبار دامنه و صفحه از مهم ترین عوامل تأثیر گذار روی قیمت رپورتاژ آگهی خواهد بود. برای نصب این تولبار میتوانید به صفحه ماز بار در سایت افزونههای گوگل کروم مراجعه کنید. شما میتوانید به گوگل بگویید زمانی ورودی سایت شما به مشتری تبدیل شود که از صفحه خاصی از سایت شما بازدید کند. کافی است کد بازدید را در این صفحه به سایت خود اضافه کنید. آیا لینک های تبلیغاتی که در خود وب سایت گوگل نمایش داده می شوند (که یقیناً معتبرترین سایت نیز هست) برای سایت هدف به عنوان بک لینک شناخته می شود؟ وقتی دارید برای تبلیغات گوگلی خود دنبال کلمات کلیدی مناسب می گردید، دانستن اینکه کلمات کلیدی تبلیغات گوگل ، در چند دسته مختلف طبقه بندی می شوند می تواند کمک کننده باشد.