تست تایر تمام زمینی به طور کامل عملکرد را در جاده و خارج از جاده ارزیابی می کند

امروزه با وانت و شاسی بلندهایی که بر جاده ها تسلط دارند، مطمئناً لاستیک های تمام زمینی مورد تقاضا هستند. انتخاب یک مجموعه جایگزین می تواند یک کار دلهره آور باشد، زیرا این بخش کاملاً پر از انتخاب است. جاناتان بنسون در بررسی تایر یکی دو چیز در مورد آزمایش لاستیک ها می داند، و او وظیفه مهم ارزیابی 9 برند تمام زمینی را در تقریباً هر موقعیتی که قابل تصور بود پذیرفت.

ویدیوی بالای این مقاله نتایج جلسات تست را نشان می‌دهد، اما با چیزی به اندازه لاستیک‌ها، اعداد ساده گویای همه چیز نیستند. یک خلاصه سریع نشان می‌دهد که Continental و Firestone بهترین عملکرد را در مرطوب دارند و Goodyear و Pirelli در روسازی خشک بهترین عملکرد را دارند. آفرود، BFGoodrich هیچ رقیبی ندارد، اگرچه Firestone نیز خوب است. Continental از نظر سر و صدا امتیاز خوبی کسب می کند و همچنین از نظر راحتی در پشت یوکوهاما نایب قهرمان است. به عنوان برندگان کلی، ویدیو از Goodyear، Continental و Firestone جدا می شود.

در این مثال، واقعاً یک تلاش عظیم است زیرا آزمایش مناسب برای نتایج دقیق به شرایط مساوی نیاز دارد. این مشکلی در روسازی نیست، اما مسیرهای خاک و شن پس از هر عبور تغییر می کند. برای حذف متغیرها، مسیر خاکی استفاده شده توسط بنسون پس از هر جلسه لاستیک جداگانه، دوباره ظاهر شد و به هر نام تجاری یک شات مناسب در یک جاده هموار داد. و برای اطمینان از اینکه لاستیک ها به درستی کار می کنند، وسیله نقلیه آزمایشی او یک فورد F-150 رپتور قدیمی با موتور V8 بود.



منبع

ما چند بار در مورد لاستیک ها با بنسون صحبت کرده ایم جست و خیز درباره ماشین ها پادکست آخرین دیدار او را در قسمت زیر ببینید.

در مورد آزمایش، بنسون توضیح می‌دهد که انتخاب‌های تایر او در سمت ملایم‌تر از تمام زمین‌ها هستند، زیرا این موارد در خودروهای سواری که اغلب در پیاده‌روی بیشتر از پیاده‌رو استفاده می‌شوند، رایج‌تر هستند. این تست ها شامل عملکرد مرطوب و خشک، ترمز مرطوب و خشک، عملکرد شن، عملکرد خاک، صدا و راحتی، و مقاومت در برابر غلتش است.

تمام لاستیک های تست شده در اندازه یکسان، 275/65 R18 هستند. برندهای خاص عبارتند از:

  • BFGoodrich Trail Terrain TA
  • Continental Terrain تماس با AT
  • Firestone مقصد A/T2
  • Goodyear Wrangler A/T Adventure
  • Nitto Terra Grappler G2
  • Pirelli Scorpion All Terrain Plus
  • Toyo Open Country A/T III
  • Travelstar Ecopath AT All Terrain
  • Yokohama Geolander ATG015

با این حال، بنسون تاکید می کند که عملکرد لاستیک است کاملا ذهنی رانندگانی که زمان بیشتری را در پیاده رو می گذرانند احتمالا BFGoodrich یا Pirelli را ترجیح می دهند. این ویدئو کار فوق العاده ای را در توضیح همه چیز از تفاوت های ظریف در حین رانندگی گرفته تا خصوصیات کلی تایر انجام می دهد، و مقاله ای در Tire-Reviews حتی به افراد اجازه می دهد تا معیارها را تنظیم کنند تا بهترین لاستیک های تمام زمین را برای موقعیت خود پیدا کنند.