تست مقاومت نشان می دهد که فیبر کربن چگونه با فولاد و سایر فلزات مقایسه می شود

همچنین شایان ذکر است که لوله ها قبل از آزمایش وزن می شوند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، اکریلیک با 9 گرم سبک ترین است، با PVC و فیبر کربن با وزن 11 گرم. در انتهای سنگین فولاد، با درجه پایین در 58 گرم و ضد زنگ در 59 گرم است. آلومینیوم 20 گرم، تیتانیوم 33 گرم و برنج 45 گرم اندازه گیری شد.

ماشین مسابقه فیبر کربن شلبی کبرا برای ثبت، ما مهندس نیستیم و این ویدیو ادعای ارائه یک مطالعه علمی مناسب را ندارد. خدمه در پرس هیدرولیک دیوانه (بله، با i املا می شود) در یوتیوب استوانه های گردی با اندازه یکسان ساخته، آنها را در یک پرس قرار داده و دکمه ضربه را فشار می دهد. به غیر از فیبر کربن، ما سیلندرهایی از آلومینیوم، برنج، تیتانیوم، فولاد کم عیار، فولاد ضد زنگ، پی وی سی و اکریلیک را می بینیم و همه آنها تحت فشار یکسانی قرار می گیرند. یک ترازو نیروی وارد شده بر حسب کیلوگرم را با حداکثر نیروی ذکر شده برای هر ماده اندازه گیری می کند. به همین سادگی.

در اینجا چیزی کمی متفاوت از محتوای معمولی خودرویی است که ما ارائه می کنیم. هیچ سوپراسپرت فریاد زدن یا آفرود ناهمواری را در ویدیوی بالا نخواهید یافت، اما برخی از موادی که اغلب تبلیغ می‌شوند در سراسر صنعت خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند را می‌بینید که تحت فشارهای شدید قرار دارند. فیبر کربن در میان آنها است و ما دانستن چگونه تولید کنندگان دوست دارند در مورد استفاده از آن لاف بزنند. چگونه با نیروی بی امان پرس هیدرولیک مقابله می کند؟

ستاره با استحکام بالا در این آزمایش خاص، فولاد ضد زنگ است. 15800 کیلوگرم فشار را تحمل کرد تا اینکه به معنای واقعی کلمه تحت فشار فرو ریخت. این تقریباً به 35000 پوند ترجمه می‌شود، و زمانی که آن را از پرس خارج کردند، فولاد آنقدر داغ بود که نمی‌توان آن را لمس کرد. این نیرو در مقایسه با فیبر کربن بیش از پنج برابر نیرو را تحمل می کند، اما جالب اینجاست که تقریباً پنج برابر سنگین تر است.

در مورد آزمایش، اکریلیک در واقع به طرز شگفت انگیزی خوب نگه می دارد و قبل از تغییر شکل و خرد شدن به 1538 کیلوگرم فشار می رسد. این پی وی سی عملکرد بهتری داشت که قبل از از دست دادن قدرت، به حداکثر 1004 کیلوگرم رسید. اما شما این مقاله را کلیک نکردید تا در مورد نحوه عملکرد لوله های خانه شما با یک پرس گوشتی بشنوید. می خواهید بدانید فیبر کربن چقدر قوی است.

ماده ای که توسط برندهایی مانند مک لارن و لامبورگینی تبلیغ می شود، به اوج فشار 2998 کیلوگرم رسید. در آن نقطه شکسته نشد، اما در عوض با فشار ثابت در حدود 2000 کیلوگرم شروع به خرد شدن و پوسته پوسته شدن کرد تا اینکه فقط یک توده از قطعات و رشته ها باقی ماند. آلومینیوم با 3840 کیلوگرم به اوج خود رسید و تیتانیوم – ماده عجیب دیگری که گاهی اوقات خودروسازان به آن اشاره می کنند – تا 9190 کیلوگرم پیش رفت، اگرچه قبل از فشار اوج تغییر شکل می داد.

باز هم، این یک آزمایش علمی نیست. اما مطمئناً جالب است که ببینیم تحت چنین فشاری چه اتفاقی برای این مواد می افتد.



منبع