تسلا بیش از 2 میلیون خودرو را برای جلوگیری از سوء استفاده از خلبان خودکار فراخوان می کند


تسلا باید تقریباً تمام خودروهای فروخته شده خود در ایالات متحده را به دلیل نقص ایمنی در فناوری Autopilot خود فرا بخواند. بیش از دو میلیون وسیله نقلیه را تحت تأثیر قرار می دهد و شامل مدل S، Model X، Model 3 و Model Y مجهز به Autosteer می شود. خودروساز این مشکل را با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری از طریق هوا برطرف می‌کند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها از سال 2021 در حال بررسی فناوری Autopilot این شرکت بوده و به این نتیجه رسیده است که این سیستم به اندازه کافی برای جلوگیری از سوء استفاده رانندگان از این ویژگی انجام نمی دهد. NHSTA در گزارش فراخوان ایمنی خود گفت که کنترل‌های Autosteer “ممکن است برای جلوگیری از سوء استفاده از راننده در شرایط خاص کافی نباشد”.

به‌روزرسانی نرم‌افزار، کنترل‌های اضافی را برای هشدار به راننده در مورد درگیر ماندن پشت فرمان و ساده‌سازی درگیری و جداسازی Autosteer پیاده‌سازی می‌کند. این اصلاح همچنین شامل توانایی نرم افزار برای تعلیق رانندگان از استفاده از Autosteer در صورتی که تشخیص دهد فردی مکرراً “در نشان دادن مسئولیت رانندگی مداوم و پایدار در حین فعال بودن این ویژگی” ناکام می شود، می شود.

با توجه به جدول زمانی رویدادها در فراخوان، NHTSA تعامل با تسلا در مورد نتایج خود را در 16 اکتبر آغاز کرد. در حالی که گزارش اشاره می کند که تسلا با نتیجه گیری آژانس در مورد Autosteer موافق نیست، این خودروساز موافقت کرد که داوطلبانه فراخوانی را اجرا و اجرا کند. ثابت. تحقیقات NHTSA برای نظارت بر اثربخشی به‌روزرسانی باز خواهد ماند.

به روز رسانی نرم افزار، نسخه 2023.44.30، رایگان است. تسلا در ماه فوریه همه خودروهای خود را به دلیل نرم افزار کامل خودران خود فراخوان داد که احتمالاً به یک وسیله نقلیه اجازه می دهد از سرعت مجاز تجاوز کند یا از طریق تقاطع ها به روشی غیرقانونی یا غیرقابل پیش بینی حرکت کند.



منبع