تسویه اولیه تویوتا در مورد پمپ های سوخت معیوب به 150 میلیون دلار می رسد

تسویه حساب پیشنهادی شامل مالکان و مستاجران منتخب تویوتا و لکسوس با مدل سال های 2013 تا 2020 می شود که تحت تأثیر پمپ های سوخت دنسو معیوب هستند. این فهرست به حدود 5.8 میلیون وسیله نقلیه در سراسر جهان رسیده است که 3.36 میلیون آن در ایالات متحده است. بزرگترین اضافه شده به لیست طولانی خودروهای آسیب دیده در اکتبر 2020 با 1.5 میلیون دستگاه تویوتا و لکسوس بود.

شرکت تویوتا موتور گامی رو به جلو در جهت حل و فصل دعوای حقوقی دسته جمعی ایالات متحده مربوط به فراخوان پمپ بنزین است. بر اساس گزارش رویترز، توافق اولیه این هفته در دادگاه فدرال در بروکلین ثبت شد که به 150 میلیون دلار رسید. اکنون در انتظار تایید قاضی است.

تویوتا در بیانیه‌ای گفت: «خوشحالیم که این دعوا را به گونه‌ای حل کرده‌ایم که تعهد ما به ارائه تجربه مالکیت عالی به مشتریان را نشان دهد.

مطابق با رویترزگزارش، تویوتا و دنسو اینترنشنال آمریکا شرکت موافقت کردند که تسویه حساب کنند، اما اشتباه را نپذیرفتند.

80 عکس ها

طبق این توافق، گفته می شود تویوتا ضمانت پمپ های سوخت را به 15 سال یا 150000 مایل افزایش می دهد، هر کدام زودتر اتفاق بیفتد. این شرکت همچنین وسایل نقلیه قرضی رایگان و گزینه های یدک کش را برای تعمیر به مشتریان ارائه می دهد. علاوه بر این، تعمیرات قبلی، از جمله وام و یدک کش نیز باید بازپرداخت شود.