تصمیم BMW M در مقابل ساخت خودروهای سه یا چهار سیلندر

در حالی که BMW M خودروهای پرفورمنس سه یا چهار سیلندر نمی‌سازد، اما خودروهای برقی می‌سازد. بی‌ام‌و XM با استفاده از مدل هیبریدی V8 توئین توربوی خود، 644 اسب بخار (480 کیلووات) و 590 پوند فوت (800 نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند. به نظر می رسد تصاویر جاسوسی از نسل بعدی M5 این خودرو را با یک سیستم هیبریدی پلاگین نشان می دهد و نسل بعدی M3 به عنوان یک خودروی برقی کامل با معماری Neue Klasse این خودروساز وارد بازار خواهد شد.

103 عکس ها

BMW M2 2023 برخلاف سایرین، BMW M ممکن است به موتورهای شش و هشت سیلندر پایبند باشد، اما نمی تواند از برقی شدن کامل جلوگیری کند. در حالی که این خودروساز جدول زمانی را برای تبدیل شدن به یک برند خودروی کاملا الکتریکی اعلام نکرده است، BMW امیدوار است تا سال 2030 50 درصد از فروش آن الکتریکی باشد.



منبع

تغییر به خودروهای برقی در حال حاضر اتفاق افتاده است و مقررات آلایندگی برای خودروهای احتراقی در حال تشدید است. برخی از خودروسازان موتورهای خود را به واحدهای سه و چهار سیلندر کاهش داده‌اند. با این حال، هر خودروسازی این مسیر را طی نمی کند و یکی از آنها بی ام و M خواهد بود.

این برند موتور 3.0 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ دوقلو خود را در M2 جدید 2023 خود قرار داده است. این پیشرانه 453 اسب بخار (333 کیلووات) و 406 پوند فوت (550 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند و فاقد یک جزء هیبریدی است. این آخرین مدل غیر برقی این برند خواهد بود، اما BMW M این سیستم الکتریکی را با موتورهای سه یا چهار سیلندر جفت نخواهد کرد.

حرکت آینده به سمت یک راه اندازی هیبریدی ممکن است برخی از علاقه مندان را ناراحت کند، اما آنها باید از کارایی و عملکرد بیشتر استقبال کنند. مرسدس-ای ام جی C63 برای مدل سال 2024 با اضافه کردن یک قطعه پلاگین هیبریدی و نصب یک موتور چهار سیلندر، تحت کاهش سایز قرار گرفت. این راه‌اندازی 671 اسب بخار (500 کیلووات) و 752 پوند فوت (1019 نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند. مرسدس ادعا می کند که این سدان لوکس می تواند در 3.3 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) برسد.

در جریان پیش نمایش رسانه ای BMW M Fest 2022، رئیس برند فرانسیسکو ون میل گفت که M هیچ برنامه ای برای تولید مدل های سه یا چهار سیلندر با عملکرد بالا ندارد. مطابق با CarBuzzمیل گفت که از شرکت های دیگری که این کار را انجام می دهند آگاه است اما تکرار کرد که این کاری نیست که برند انجام دهد. و اینطور نیست.