تفاوت خودرو پژو 206 ایرانی و فرانسوی | alfaromeoblog

در خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از موتور TU۳ استفاده شده که از مشخصات فنی این مدل موتور، می‌توان به موتور ۱۴۰۰ سی‌سی، ۴ سیلندر بودن، ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتون- متر گشتاور اشاره کرد. قدرت در خودروهایی با موتور TU۳ به کمک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در مدت زمان ۱۴.۱ ثانیه اتفاق می‌افتد و مصرف سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، چیزی حدود ۶.۴ لیتر است. مزیت بزرگ کوییک پلاس اتوماتیک نسبت به پژو 206 تیپ 2، همین جعبه دنده اتوماتیک آن خواهد بود که در استفاده های شهری می تواند کمک بزرگی برای رانندگان باشد و در ترافیک های سنگین زحمت راننده را برای گرفتن کلاچ و تعویض مداوم دنده کم کند. در بخش فنی پژو 206 تیپ 2 پیشرانه تنفس طبیعی 1.4 لیتری با خروجی قدرت 75 اسب بخاری و گشتاور 118 نیوتن متری دارد، اما کوییک پلاس اتوماتیک با بهره مندی از یک پیشرانه 1.5 لیتری می تواند خروجی قدرت 87 اسب بخاری و گشتاور 128 نیوتن متری تولید کند. با این حال اگر کوییک پلاس اتوماتیک را رقیب این خودرو ندانیم، گزینه بعدی کوییک R پلاس با جعبه دنده دستی خواهد بود که علاوه بر پیشرانه خوب و مزیت های دیگر، قیمت کمتری هم نسبت به خودروی پژو 206 تیپ 2 در بازار آزاد دارد که می تواند انتخابی جذاب برای مشتریان جوان باشد. پژو 206 تیپ 2 طبق اعلام شرکت سازنده، طول کلی 3822 میلی متر، عرض 1652 میلی متر، ارتفاع 1432 میلی متر و فاصله بین دو محور 2441 میلی متر دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن خشک حدودا 1024 کیلوگرمی رسیده است.

پژو،206،تیپ 2 مدل 94

مطمین باش نصف ماشین رنگه یا ملق زدست.کم کم باید ۲۸ تومن قیمت بده…. سلام مصرف تیپ دو تو جاده چقدره؟ممنون اگه بهم بگید… «قطع همکاری پژو با ایران پس از اتحاد با جنرال موتورز». نصب چراغ داخل جعبه داشبورد و چراغ مطالعه روی سقف، تنها به تهیه و نصب کلید مجله خبری خودرو آلفا رومئو و چراغ بدون نیاز به معرفی، قابل راه اندازی است. سوکت‌های مربوط به این سامانه‌ها پشت کنسول وسط در مدل‌های با تهویه مطبوع اتوماتیک موجود است و پشت کنسول وسط زیر چراغ سقف جا سازی شده‌است. ارسال نظر نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود.

  • این خودرو (که در واقع فیس لیفتی بر روی شاسی و پلت فرم پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود) در سال ۲۰۰۹ توسط پژوی برزیل طراحی شد و برای آن دو موتور ۱۱۰۰cc TU1JP و ۱۴۰۰cc TU3JP در اروپا در نظر گرفته شد.
  • 206 از معدود اتومبیل‌هایی بود که در زمان ورودش به کشور، خودرویی قدیمی در دنیا به حساب نمی‌آمد.
  • همچنین ارگونومی و کاربری آسان برای راننده و سرنشینان از دیگر مواردی است که تاثیر زیادی در جلب توجه مخاطبان خود داشته است.
  • موتور پژو ۲۰۶ تیپ دو اما از این دو ضعیف‌تر بوده و قدرت کمتری را به نمایش می‌گذارد.
سایر موارد شامل تغییر آرایش دسته سیم ها و یونیت جعبه تقسیم است و باقی موارد یکسان بوده که اختلاف کیفیت میان قطعات نیز در این قسمت جلب توجه می کرد. لازم به ذکر است که مالک 206 فرانسوی، تغییراتی در خودرو اعمال کرده بود که شامل حذف محفظه رزوناتور و نصب کیت اگزوز سوپر اسپرینت بوده که حاصل آن بهبود سرعت خروج دود و صدای خروجی جذاب بود. البته 206 فرانسوی مورد بررسی، خود تا حدودی افت کیفیت نسبت به نمونه های قدیمی تر دارد. با باز کردن درهای جلو، عملکرد عجیب ترمز درِ نمونه ایرانی جلب توجه می کرد که تقریبا هیچ مقاومتی از خود نشان نمی داد و در حالتی شل و رها داشت. در داخل کابین، افت کیفیت محسوس نسخه ایرانی را به وضوح حس می کنید، جالب اینکه علیرغم افت کیفیت نمونه فرانسوی مدل 90 نسبت به مدل های پیشین، باز هم کابین مدل فرانسوی نسبت به نسخه ایرانیزه با کیفیت تر به نظر می رسد.

http://3dprintingindustry.irپژو 206 تیپ 2 طی دو دهه حضور خود در بازار با تغییرات مختلفی به دست مشتریان رسیده است. در بازه‌ای این خودرو به واسطه الزامات قانونی مجهز به کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل و سیستم توزیع نیروی ترمز شد و حتی ایران خودرو برای پژو 206 تیپ 2 سنسورهای دنده عقب نیز در نظر گرفت. با این حال از سال 1398 و به واسطه نیاز ایران خودرو به مقرون به صرفه کردن فرآیند تولید، برخی امکانات همچون سی دی پلیر و سنسور دنده عقب از پژو 206 تیپ 2 حذف شدند. قطعات دارای انحصار تولید از سمت پژو از روی این خودرو حذف گردید؛ به شکلی که این خودرو تنها در ظاهر با ۲۰۷آی‌های اصلی مشترک بود. همچنین در قسمت چراغ‌ها، فرمان و کیسه‌هوا و مالتی مدیا که شرکت قادر به کپی کردن قطعات با کیفیت و ظاهر اصلی نبود، با قطعاتی با طرح متفاوت از ۲۰۷آی اصلی جایگزین گشت. کیفیت قطعات ارائه شده توسط ایران خودرو درمقایسه با قطعات اصلی دارای کیفیت پایینتری است.

مزایای پژو 206 چیست ؟!!

فرمان جدید سه شاخه، سیستم صوتی پخش‌کننده CD و نمایشگر تایپ آ که علاوه بر ساعت، تاریخ، اطلاعات سیستم صوتی و هشدارهایی درباره نقص فنی خودرو ارائه می‌دهد از جمله تغییرات این تیپ نسبت به تیپ 1 است. ایران خودرو در سال 84 یک مدل جدید از 206 را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی کرد. این مدل 206 صندوقدار یا 206 اس دی بود و با همکاری ایران خودرو و پژو فرانسه به 39 کشور دیگر صادر شد.

وضعیت در بازار ایران