تماشای The Stig Have Fun in BMW M3 Touring on Nurburgring

M3 Touring با قیمتی کمتر از 100000 یورو در خانه در آلمان قبل از انتخاب، مطمئناً ارزان نیست. با این حال، این است (شاید) ایده آل برای یک گاراژ یک ماشین، مشروط بر اینکه جلوپنجره و صفحه نمایش های چسبانده شده iDrive 8 را به عنوان یک معامله شکن پیدا نکنید.



منبع بی ام و بیش از یک دهه طول کشید تا M Touring را بازگرداند، اما خوشحالیم که بالاخره به عنوان جایگزین مناسبی برای SUV های با کارایی بالا آمده است. اولین M3 با سقف بلند، به نوربرگ رینگ سفر کرد، جایی که بن کالینز با نام مستعار “استیگ” در واگن فوق العاده سرگرم شد. سابق تخت گاز ستاره از رقیب دیرهنگام AMG C63 Estate و Audi RS4 Avant در طرح جایزه بزرگ پیست معروف آلمان نمونه برداری کرد.

در همین حال، M3 Touring در خارج از ایالات متحده، از جمله بازارهای فرمان راست، در دسترس خواهد بود. BMW این وسیله نقلیه همه کاره را فقط در پوشش Competition با گیربکس اتوماتیک به فروش می رساند. با ظرفیت بار سخاوتمندانه 500 لیتر (17.6 فوت مکعب) در پشت صندلی‌های عقب، استیت سریع می‌تواند به راحتی یک سگ را در حالی که بن کالینز با ماشین در اطراف پیست می‌رقصد، در خود جای دهد. تا کردن نیمکت عقب حجم را به 1510 لیتر (53.3 فوت مکعب) افزایش می دهد.

ویدیوی مجاور توسط Drivetribe، که اتفاقاً دارای M Touring قبلی است – M5 E61 با موتور V10 تنفس طبیعی 5.0 لیتری. ب ام و اشاره کرده است که واگن عملکردی بزرگتر را احیا خواهد کرد و به زودی نمونه های اولیه آن را در همان نوربرگ رینگ آزمایش خواهیم کرد. اعتقاد بر این است که M5 Touring در حدود سال 2025 به فروش می رسد و برخلاف برادر کوچکترش، باواریایی ها قصد دارند آن را به آمریکای شمالی بیاورند.

اگر می‌توانید با جلوپنجره کلیوی عظیم زندگی کنید، M3 Touring واقعاً یک نوع ماشین است که همه چیز را انجام می‌دهد. BMW تمام تلاش خود را کرده است تا واگن را به اندازه سدان لذت بخش کند و با قضاوت بر اساس واکنش The Stig، وزن اضافی به سختی احساس می شود. خودرویی که او نمونه‌برداری کرد صندلی‌های سطلی اختیاری با پوسته‌های کربنی داشت که به‌طور شگفت‌انگیزی در حین چرخیدن واگن سریع در اطراف «رینگ» راحت بود.

81 عکس ها

M3 Touring 2023 مانند رقبای داخلی خود، منحصراً با سیستم چهار چرخ متحرک به فروش می رسد. با این حال، BMW یک سیستم هوشمند xDrive را طراحی کرده است که به رانندگان اجازه می‌دهد رفتار چرخ‌محرک عقب را برای تجربه‌های شادی دم انتخاب کنند. طبیعی است که بن کالینز خیلی طول نکشید تا اینکه حالت 2WD را از سیستم اطلاعات سرگرمی انتخاب کرد.